Compania de tehnologie Humans.ai a lansat ghidul turistic digital care a folosit inteligența artificială pentru a prezenta Bucureștiul la Spotlight 2022 în cadrul unei instalații de mari dimensiuni ce a oferit publicului un spectacol de video mapping special pe Calea Victoriei din Capitală.
Cu ocazia participării la Spotlight Festival, compania de tehnologie Humans.ai a invitat vizitatorii din România și din afara țării să descopere Bucureștiul pentru a înțelege mai bine istoria orașului și însemnătatea monumentelor din centrul orașului, printr-o interfață ce a folosit tehnologia avansată a companiei. Astfel, în interiorul instalației Humans.ai, startup-ul de tehnologie a lansat ghidul turistic digital care a folosit inteligența artificială pentru a vorbi live vizitatorilor în 27 de limbi diferite, despre București și istoria fiecărui spațiu ales special pentru a fi inclus în Festivalului Internaţional al Luminii de la Bucureşti.
În cadrul Spotlight 2022, instalația Humans.ai a ilustrat simbioza dintre oameni și inteligența artificială, reprezentând materializarea fizică a elementului central al primei colecții de NFT-uri lansată de Humans.ai. După expunerea la festivalul Untold în 2021, la concertul Rockadelia din 2022 și acum în Piața Revoluției, pe Calea Victoriei, instalația Humans.ai a amintit vizitatorilor că inteligența artificială este cea mai importantă tehnologie inventată în istoria omenirii.
„Cu ocazia participării la Spotlight Festival, Humans.ai ainspirat vizitatorii din România și turiștii străini să descopere Bucureștiul într-o altă lumină, cu ajutorul tehnologiei, pentru a înțelege mai bine istoria orașului și însemnătatea monumentelor din centrul orașului”, a declarat Alex Iancu, Manager de ecosistem în cadrul Humans.ai.
Startup-ul românesc Humans.ai a promovat Bucureștiul printr-o serie de filme de prezentare speciale create cu ajutorul inteligenței artificiale, care au fost generate prin platforma companiei de automatizare a producției video la scară largă, utilizând IA și media generată de IA a companiei.
Duminică, 16 octombrie s-a încheiat cea de-a șasea ediție Spotlight, festivalul de la București care, timp de trei zile, a transformat total Calea Victoriei și Arcul de Triumf prin intermediul artei new media. Spotlight este un proiect organizat de Primăria Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, alături de Direcția Cultură, Învățământ, Turism.
Intitulată „Made in RO”, ediția din acest an s-a axat exclusiv pe creațiile artiștilor români și a promovat instalații pe tema sustenabilității, proiecte de VR și de inteligență artificială, dar și spectacole de video mapping ce au activat clădiri și monumente emblematice pentru istoria României.
Calea Victoriei a devenit destinația principală a weekendului 14-16 octombrie din București cu evenimentele ultimului weekend pietonal Străzi deschise și spectacolele Spotlight #6. Vineri seara, 15.000 de bucureșteni și turiști au venit la deschiderea Spotlight – Made in RO pe traseul pietonal dintre Cercul Militar și Ateneul Român. Între 15 și 16 octombrie, programul artistic din timpul zilei de la Străzi deschise a fost continuat seara de experiența multimedia oferită de artiștii Spotlight. Sâmbătă și duminică seara, Calea Victoriei a devenit neîncăpătoare cu peste 45.000 de spectatori veniți să descopere traseul Spotlight.