Achiziţia Yahoo de către Verizon, contra sumei de 4,83 miliarde USD bani gheaţă va transforma operatorul de telecomunicaţii într-unul din cei mai mari deţinători de instrumente de content şi advertising web din lume. Cele două companii au confirmat cu doar câteva zile în urmă tranzacţia, afirmând că finalizarea acesteia este aşteptată pentru începutul anului viitor.
După încheierea tranzacţiei, este de aşteptat ca activele companiei achiziţionate să fie combinate cu activele altei companii din portofoliul Verizon, AOL, firmă care a fost unul din giganţii internetului din primele zile ale acestuia. Până nu demult, Yahoo, companie înfiinţată în 1994, era unul din cele mai populare motoare de căutare, o platformă majoră de advertising şi pagină implicită de start pentru milioane de utilizatori internet din întreaga lume.
După ce a primit o ofertă nesolicitată de cumpărare de la Microsoft, în valoare de 44,6 miliarde USD, Yahoo este acum doar o umbră a fostului gigant, care, iată, a ajuns să fie achiziţionată pentru mai puţin de 5 miliarde USD. Pentru banii plătiţi, Verizon va putea să-şi adauge în portofoliu toate activele esenţiale Yahoo, incluzând popularele mărci media Tumblr, Yahoo Finance şi motorul de căutare. Mai mult, va primi şi toate tehnologiile Yahoo de advertising, inclusiv Brightroll şi Gemini.
Verizon a declarat că intenţionează să unească activele Yahoo cu cele AOL. Mulţi se întreabă de ce Verizon, o companie de telecomunicaţii de bandă largă şi de comunicaţii mobile, a demonstrat un interes aşa de mare în companii de content şi media internet. Răspunsul oferit de oficiali a fost acela că gigantul telecom intenţionează să-şi creeze o altă sursă majoră de venituri în afara telecomunicaţiilor. Prin intermediul AOL şi Yahoo, Verizon va putea livra acum conţinut pentru dispozitivele utilizatorilor finali şi va putea să vândă reclame în întreaga sa reţea, toate acestea în vreme ce va continua să furnizeze servicii de comunicaţii pentru mai mult de 100 milioane oameni de pe cuprinsul Statelor Unite şi dinafara acestora.
Prin această achiziţie, Verizon ar putea deveni un competitor mult mai puternic pentru entităţi precum Google, Facebook etc. Verizon va avea peste 1 miliard de oameni care vor intra pe site-urile din întreaga reţea a companiei. Va putea să ofere platforme de conţinut şi advertising pentru ceea ce înseamnă efectiv o audienţă captivă în cadrul reţelelor sale mobile. În plus, prin combinarea acestor elemente cu serviciul Yahoo Mail şi o parte din resursele de conţinut ale Yahoo, compania ar putea deveni o forţă mult mai puternică în universurile internet şi mobile advertising.
de Bogdan Marchidanu