Studii — August 10, 2016 at 6:27 am

Serviciile publice intră în era tehnologiei digitale

by

public servicesGuvernele lucrează constant pentru a se adapta unei cereri în creștere pentru servicii inteligente în cadrul instituțiilor publice. Cererea pentru servicii publice inteligente vine în contextul creșterii pieței aplicațiilor în cloud și a dispozitivelor mobile care pot înlocui drumurile către diferite instituții.

Conform unui studiu realizat în Marea Britanie de TechUK, 84% din cei 1.500 funcționari publici incluși în studiu recunosc că tehnologiile inteligente sunt necesare pentru prestarea unor servicii eficiente și competitive. Totuși, există o scădere a evaluării pozitive pentru departamentele vizate dar conștientizarea beneficiilor tehnologiilor digitale se află într-un trend pozitiv. Odată cu creșterea adoptării tehnologiilor inteligente, guvernele trebuie să răspundă provocării de a selecta cei mai buni furnizori pentru o gamă largă de servicii. Doar 21% din respondenți recunosc că există o ambiție a departamentelor IT pentru implementarea de soluții inteligente de la IMM-uri. Guvernele au o țintă ca 33% din tehnologia inteligentă să fie implementată de la IMM-uri, dar momentan nu există competențele pentru această cifră.

Adoptarea tehnologiilor digitale inovative este realizată din ce în ce mai ambițios chiar și în contextul posibilelor riscuri de securitate. Numărul celor care consideră că există riscuri de securitate a scăzut de la 55% la 46% în 2015. Totuși, studiul spune că aceste valori sunt eronate, mai ales din cauza evaluării deficitare a departamentelor IT ale respectivelor instituții, care nu identifică eficient toate posibilele riscuri. Conform a 16% din funcționarii publici civili, accesul la o tehnologie sigură și facilă nu este în prezent garantat, reținând funcționarii să fie deschiși în utilizarea tehnologiilor. Restul de 84% sunt conștienți de factorul pozitiv al tehnologiilor, mult mai mult decât un rău necesar.

Studiul trasează două direcții principale pentru accelerarea adoptării noilor tehnologii. O primă direcție este spre o gândire de perspectivă amplă pentru implementarea noilor tehnologii în toate departamentele publice. A doua direcție merge către încurajarea inovației, pentru dezvoltarea unor tehnologii sigure și performante, precum se realizează în cadrul concursului de inovare lansat de Ministerul Apărării. Studiul se încheie prin recomandarea de creștere a vitezei de implementare a tehnologiilor digitale în serviciile publice, pentru a nu rata intrarea în standardele actuale de eficiență și inovație.

de Andrei Marian