Un nou studiu de cercetare a consumatorilor realizat de Oracle Retail a arătat că prețul va fi primordial în acest sezon de sărbători, deoarece cumpărătorii din Europa sunt din ce în ce mai îngrijorați de costurile exagerate și de bugetele mai restrânse.
Ca răspuns, 77% dintre consumatori au cumpărat deja sau intenționează să cumpere mai devreme pentru a se asigura că pot obține articolele pe care le doresc și pentru a avea mai mult timp pentru a căuta oferte. Aproape 55% dintre cumpărători au declarat că factorii economici actuali îi vor determina să cheltuiască mai puțin în general, iar 68% au declarat că vor lua în considerare un plan de finanțare sau de plată al magazinului pentru a acoperi costurile cadourilor. În cele din urmă, cumpărătorii sunt pregătiți să apese pe butonul de cumpărare dacă prețul este corect, 42% dintre persoane menționând că costul va fi principalul factor care îi va face să treacă de la un browser la un cumpărător.
„Alături de disponibilitatea stocurilor, prețul este principalul factor care va determina cum și unde vor cumpăra consumatorii în acest sezon de sărbători”, a declarat Laurențiu Uzum, Senior Account Manager Customer Experience Applications Oracle Romania. „Pentru comercianții cu amănuntul care încă se confruntă cu provocarea constantă a stocurilor limitate sau a surplusurilor de stocuri, obținerea unor strategii corecte privind mărfurile și prețurile va fi decisivă în ceea ce privește gestionarea marjelor și a așteptărilor clienților.”
Prețul corect
Aproximativ 28% dintre oameni sunt îngrijorați că nu vor avea banii pe care și-ar dori să-i cheltuiască pentru cumpărăturile de sărbători din cauza creșterii prețurilor la produsele de bază, iar 31% sunt îngrijorați de faptul că darurile pe care doresc să le cumpere vor fi mai scumpe în acest an. Ca atare, cumpărătorii alocă mai mult timp pentru a găsi cea mai bună ofertă și iau în considerare planuri de plată pentru a bifa articolele de pe lista de cadouri.
• 68% dintre cumpărători au declarat că ar lua în considerare un plan de finanțare sau un plan de plată al magazinului pentru a plăti cadourile în timp (27% dintre persoane au declarat că nu au folosit niciodată unul dintre aceste planuri până acum).
• 74% au declarat că vor căuta mai multe oferte și reduceri.
• 71% au declarat că vor compara mai multe prețuri online și în magazine.
• 70% au declarat că vor căuta să cumpere în mai multe magazine de reduceri.
De asemenea, aproximativ șaptezeci la sută dintre oameni (70%) intenționează să aștepte marile momente de vânzări cu amănuntul. În timp ce Black Friday încă deține coroana, cu 50% dintre cumpărători care plănuiesc să participe, nu la mare distanță se află vânzările de sărbători (25%) și Cyber Monday (25%).
Experiențe drept cadou
Obosiți să stea acasă, cumpărătorii sunt dornici să ofere anul acesta cadoul experiențelor. Printre cele mai importante cadouri pe care consumatorii intenționează să le cumpere mai mult în acest sezon de sărbători se numără:
• 30% Experiențe cu prietenii și familia
• 27% Călătorii
• 26% Produse de înfrumusețare/îngrijire personală
• 25% Echipamente electronice/de divertisment și carduri cadou
• 24% Îmbrăcăminte, jucării, încălțăminte și articole sportive și echipamente de fitness
• 23% Decorațiuni pentru casă/mobilier
• 21% Produse pentru animale de companie
• 20% Articole de lux
• 19% Alcool
• 18% Non-fungible tokens (NFT) sau obiecte de colecție digitale.
Magazinele se întorc, va fi acolo stocul?
Odată cu ridicarea în mare parte a restricțiilor, oamenii se întorc în magazine pentru a face cumpărături de sărbători, dar așteptările privind disponibilitatea stocurilor rămân ridicate.
• 41% dintre persoane intenționează să facă cumpărături mai ales în magazin și 20% în magazin și online
• 24% dintre persoane au declarat că produsele care nu se mai găsesc în stoc ar constitui o experiență proastă
• 21% au declarat că ar merge pur și simplu la un alt comerciant cu amănuntul dacă un produs nu ar fi în stoc
„Marfa aflată în locul nepotrivit la momentul nepotrivit poate fi cel mai mare cost pentru un comerciant cu amănuntul”, a adăugat Laurențiu Uzum. „Știm că stocurile epuizate compromit creșterea veniturilor și satisfacția clienților. La fel de important este și impactul lor asupra marjelor. Comercianții cu amănuntul trebuie să fie proactivi în plasarea inventarului, deoarece iau în considerare mărimea, stilul și culoarea sortimentului pentru a evita costurile masive de transfer din magazin în magazin.”
Cereri de livrare
Livrarea la domiciliu (52%) rămâne de departe cea mai populară metodă de colectare a articolelor cumpărate online, comparativ cu ridicarea în magazin (20%). Acest lucru creează o urgență pentru comercianții cu amănuntul de a se asigura livrarea la timp a cadourilor, oferind în același timp o transparență clară pe parcurs. De fapt, 57% dintre consumatori au declarat că este important să primească o urmărire granulară cu privire la locul unde se află achiziția lor.
• 43% dintre oameni au declarat că livrarea rapidă determină adesea de la cine vor comanda
o 8% dintre oameni se așteaptă la livrare în aceeași zi
o 42% dintre ei doresc o livrare în 1-2 zile
o 36% livrare în 3-5 zile
• 21% se tem că darurile nu vor ajunge la timp
• 60% sunt dispuși să plătească mai mult pentru o livrare accelerată/garantată
• 60% ar lua în considerare rezervarea unui serviciu de livrare/colectare independent pentru a se asigura că își primesc cadourile la timp.
„În condițiile în care consumatorii se întorc în magazine, comercianții cu amănuntul trebuie să creeze o experiență de «raion nesfârșit»”, a declarat Laurențiu Uzum. „Fie că acest lucru înseamnă că un asociat ajută un cumpărător din magazin să găsească un articol online și să i-l trimită acasă, fie că oferă cumpărătorilor online o vizualizare exactă a disponibilității produselor în cea mai apropiată locație fizică. Pentru a menține loialitatea, aproape fiecare interacțiune trebuie să se încheie cu obținerea de către consumator a produsului pe care îl dorește la timp pentru sărbători. Iar această execuție începe cu transparența comenzilor.”
Influenceri nu atât de influenți
În 2022, social media (22%) a fost principalul loc în care consumatorii au găsit cele mai atractive oferte și produse, urmată de e-mail cu 21%, promoții în magazine cu 13%, reclame pe internet cu 12% și reclame la televiziune cu 8%.
În timp ce cumpărătorii au preferat platformele de socializare de mai jos, alți 11% au menționat că niciuna nu a funcționat cu adevărat pentru ei:
• 34% Instagram
• 24% Facebook
• 14% YouTube
• 12% TikTok
În pofida agitației, mai puțin de 1% dintre consumatori apelează la metavers pentru a descoperi produse noi. În ciuda creșterii marketingului B2C al influencerilor, doar 12% dintre consumatori au menționat că faptul că au văzut influencerii lor favoriți sugerând un produs a fost motivul pentru care au apucat să cumpere.
Produsele care se întorc vor fi populare
Mai mult de jumătate dintre consumatori au declarat că se așteaptă să returneze unele cadouri în acest an, iar 65% au spus că vor returna jumătate sau toate cadourile.
• 49% dintre oameni preferă să ducă retururile la magazin, iar 28% aleg să trimită retururile prin poștă la comerciant.
• 54% dintre consumatorii europeni fac retururile în decurs de o săptămână, 22% le returnează imediat, 16% le returnează în decurs de o lună, 8% dintre cumpărători fac rar retururi, uitând adesea să le facă deloc
Puteți descărca Retail Shopper Outlook: Consumer Research 2022 și să aflați mai multe despre modul în care Oracle Retail îi ajută pe comercianții cu amănuntul să se pregătească pentru perioada de vârf a sărbătorilor și să utilizeze știința datelor pentru a oferi o viziune holistică asupra interacțiunilor cumpărătorilor, pentru a lua decizii mai bune de cumpărare a inventarului și pentru a oferi clienților oferte mai relevante.
În cadrul sondajului au fost intervievați 8.107 consumatori la nivel mondial din 11 țări diferite, inclusiv 3.054 de persoane din Marea Britanie, Germania, Italia, Franța și Spania. Sondajul Untold Insights i-a întrebat pe consumatori despre planurile de cumpărături de sărbători și despre obiceiurile lor de vânzare cu amănuntul post-pandemic.