Analiza — November 28, 2022 at 5:29 pm

Angajările în sectorul de servicii IT scad la nivele pre-pandemie

by

Conform cifrelor publicate de compania de consultanţă ISG, creşterea numărului de angajări în firmele de servicii IT din ultimele două trimestre ale acestui an ar ajunge să echivaleze cu o creştere anuală de doar 10% dacă ar continua în acelaşi ritm. O astfel de creştere este similară cu cea de dinainte de pandemie, de 8%, dar e cu mult sub vârful de 26% înregistrat în cel de-al treilea trimestru al anului trecut.

Team business goals, active employees, social media marketingCererea mare de servicii IT în timpul pandemiei a atras o goană după angajări de personal. Sectorul de servicii IT şi de afaceri a generat la nivel global peste 9 miliarde USD timp de cinci trimestre consecutive. Pentru a acoperi o asemenea creştere a cererii, spun autorii studiului, furnizorii de astfel de servicii şi-au intensificat major ritmurile angajărilor, atât la nivel entry, cât şi la nivel de poziţii laterale.

Accelerarea bruscă a recrutărilor a condus la situaţia în care mai bine de o treime din angajaţii firmelor de servicii IT au ajuns să stea la angajator mai puţin de un an. Conform ISG, perspectiva pieţei muncii în zona de servicii IT va continua să fie pozitivă, însă cu nuanţe majore.

Astfel, odată cu sfârşitul pandemiei, furnizorii de servicii IT care pot angaja şi reţine talente, mai ales în zone precum aplicaţiile, procese specific industriale şi ingineria de produse, vor obţine o poziţie bună pentru a prinde o cotă solidă a cererii.

Cifrele legate de cheltuielile globale cu servicii IT şi de afaceri publicate luna trecută de ISG arată că aceste cheltuieli au fost mai mici în ultimele trei luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca rezultat al grijilor legate de economia post-pandemie. Semnalele au apărut în al doilea trimestru al acestui an când, deşi investiţiile globale în IT şi servicii de business processing au continuat să crească, piaţa în sine nu a mai crescut la nivel trimestrial pentru prima dată după şase trimestre.

ISG măsoară contracte de outsourcing IT şi business process semnate pentru valori mai mari de 5 milioane USD.