Vacanța de iarnă 2022 a adus o creștere importantă a tranzacțiilor și sumelor cheltuite de utilizatorii Revolut din România în țările pe care le-au vizitat de Sărbători, dar și ale celor realizate de turiștii veniți în țara noastră.
Datele indică faptul că și românii au fost atinși de fenomenul ”travel revenge” (călătoriile de răzbunare), o tendință globală care se referă la creșterea fără precedent a apetitului pentru călătorii, în rândul consumatorilor, care vor astfel să recupereze timpul și oportunitățile ratate din cauza pandemiei de COVID-19. Acest trend se menține și în prima lună a noului an, deoarece consumatorii fie și-au prelungit vacanțele de iarnă, fie caută ofertele cele mai avantajoase pentru a pregăti viitoarele călătorii și concedii.
Primul decembrie lipsit de restricții și limitări de mobilitate din ultimii trei ani a adus o creștere importantă a sumelor cheltuite de utilizatorii români ai Revolut în străinătate (+177%), conform datelor agregate și anonimizate analizate de super-aplicația financiară. De asemenea, în ultimul trimestru al anului, Revolut a înregistrat o majorare cu 40% a cheltuielilor turistice realizate de clienții din România, a doua sa piață la nivel global după numărul de utilizatori: 2,5 milioane la finalul anului trecut.
Eliminarea totală a restricțiilor de călătorie a condus la creșteri importante ale cheltuielilor cu turismul pentru toate generațiile de pasionați de călătorii, dar recordurile au fost marcate de extremele generaționale (18-24 de ani, respectiv peste 65 de ani). Reprezentanții Generației Z și Baby boomerii au cheltuit, în decembrie 2022, de 3 ori mai mult decât în decembrie 2020 cu Revolut pentru a achiziția de servicii turistice (volume ajustate cu creșterea numărului de clienți de pe piața locală). În același timp, cele mai mari bugete alocate turismului au fost înregistrate la nivelul segmentului 45-54 de ani, cu 285 de euro/ client, în medie, la nivelul lunii decembrie 2022, respectiv 366 de euro în medie/ client, pe parcursul ultimului trimestru. La nivelul întregului an, românii care au cheltuit cel mai mult pentru serviciile turistice au fost cei din segmentul 35-44 de ani, cu 660 de euro/ client.