Un recent articol Forbes arată că afacerea legată de mediile cloud este una din puţinele care au toate şansele să continue să se dezvolte. Iar cel mai important indicator luat de Forbes în calcul pentru o asemenea afirmaţie este acela că nivelul cheltuielilor generale cu mediile cloud continuă să rămână robust.
Cei mai mari trei vendori de cloud public, Amazon, Microsoft şi Google, au anunţat, de pildă, creşteri trimestriale de la 28% la 42% de la an la an. Aceşti trei jucători de pe piaţă obţin aproape 200 miliarde USD în venituri anualizate. Privind imaginea de ansamblu, este limpede că piaţa este imensă, este încă în mare parte neatacată şi are toate şansele de a rezista condiţiilor economice dificile actuale.
Conform previziunilor Gartner legate de cloud-ul public la nivel mondial, cele 500 miliarde USD cheltuite cu mediile cloud în 2022 reprezintă doar aproximativ 11% din cheltuielile totale cu IT-ul.
În 2023, cheltuielile cu mediile cloud sunt estimate să ajungă la aproape 600 miliarde USD, sau circa 12% din cheltuielile totale cu IT-ul. Până în 2026, acest din urmă procent este estimat să atingă 17%.
Nu în ultimul rând, pe baza ritmurilor curente de creştere, Forbes se aşteaptă ca serviciile cloud să atingă în viitorul apropiat cel puţin 25% din cheltuielile totale cu IT-ul.
Pe un asemenea fundal, Forbes se aşteaptă, de asemenea, să existe un proces mai amplu de consolidare în rândul start-up-urilor de securitate cibernetică şi de modernizare a stivelor de date existente. Toate acestea au toate şansele să transforme cheltuielile cu mediile cloud în vedeta anului 2023.