În timp ce toata lumea vorbește despre schimbarea modului de lucru, mai exact la trecerea sau menținerea unui sistem de muncă hybrid, există segmentul forței de muncă care în timpul pandemiei nu s-a dus niciodată acasă la muncă – Oamenii din prima linie.
Reprezentând 80% din forța de muncă globală, nimeni nu a suportat povara ultimilor doi ani mai mult decât cele 2 miliarde de lucrători din prima linie din toată lumea. Ei au fost cei care au păstrat magazinele alimentare aprovizionate, au furnizat servicii esențiale de asistență medicală și au realizat și distribuit produsele de care depindem cu totii.
În ciuda rolului lor esențial în fiecare industrie, acești lucrători au fost în mod tradițional subserviți sau “ocoliți” de tehnologie.
Așa cum pandemia a fost un catalizator pentru stimularea transformării digitale rapide pentru lucrătorii din domeniul informației, datele colectate de către Microsoft prin studii întreprinse la nivel global sugerează că ne aflăm într-un punct de inflexiune similar cu lucrătorii din prima linie.
Un raport dedicat, parte din Work Trend Index, explorează concluziile unui sondaj efectuat la nivelul a 9.600 de angajați și manageri din prima linie din opt industrii de pe cinci continente.
Astfel, au reieșit câteva puncte esențiale, după cum urmează:
• Lucrătorii din prima linie au nevoie să se simtă parte integrantă din companie (apreciați și protejați):
• 63% din toţi lucrătorii din prima linie spun că mesajele de la conducere nu ajung la ei;
• 69% spun că superiorii lor nu comunică în mod eficient cu ei;
• 32% dintre lucrătorii din prima linie simt că vocea lor nu este auzită atunci când comunică probleme la locul de muncă;
• 51% dintre cei care nu se află în poziții de conducere în prima linie nu se simt apreciați ca angajați.
Aceasta ruptură între oamenii din prima linie și “Sediul Central” determină de multe ori probleme importante în atingerea obiectivelor de business / retenția oamenilor și nu în ultimul rând mulțumirea clienților.
Integrarea oamenilor din prima linia în platformele de comunicare ale companiei precum Yammer, Viva Connections, Teams, crearea de comunități dedicate și existența unei comunicări directe între toți angajații pot atenua cu siguranța depărtarea existantă.
• Lucrătorii din prima linie se află într-un punct de inflexiune: 4.5 milioane de lucrători din prima linie din America și-au dat demisia în noiembrie 2021.
Conform aceluiași studiu, printre motivele care au stat la baza deciziei de a pleca se numără:
• salarii și beneficii mai bune;
• lipsa unei creșteri salariale;
• echilibrul dintre viața profesională și viața privată și
• flexibilitatea la locul de muncă
• căutarea unei companii care să ofere beneficii mai bune.
Iar atunci când vine vorba de manageri din prima linie – liantul dintre corporație și prima linie – datele sugerează că aceștia sunt cei care simt în special presiunea de a reduce decalajul de cultură și comunicare.
Prin digitalitalizarea proceselor (ex. task management, managementul turelor, access la persone din sediul central) organizațiile pot câștiga avantaje competitive astfel încât să atragă / rețină cei mai buni oameni. De exemplu, un proces nedigitalizat presupune de multe ori minim 1-2 ore de muncă în afara orelor de program pentru angajații din prima linie.
• Deschiderea către tehnologie este ridicată: tehnologia ocupă locul trei pe lista de factori despre care lucrătorii spun că ar putea ajuta la reducerea stresului la locul de muncă.
Angajații din prima linie sunt pregătiți pentru digitalizare iar rezistența lor la schimbare este mult mai mică, având în vedere beneficiile pe care le pot obține.
63% dintre lucrătorii din prima linie sunt încântați de oportunitățile de locuri de muncă pe care le creează tehnologia, iar renunțarea la hârtie, crearea de fluxuri dedicate, echiparea lor cu dispozitive mobile specifice le pot ușura mult activitatea.
Platforme de tip Low Code precum Power Apps pot ajuta mult în procesul de digitalizare, în timp ce instrumentele de colaborare din Teams, precum chat, aprobări, pot ajuta în procesul de comunicare/ colaborare.
• Există o oportunitate de a reduce decalajul de tehnologie dintre lucrătorii din domeniul informației și lucrătorii din prima linie.
Apariția de aplicații / suite de aplicații dedicate lucrătorilor din linia întâi face ca presiunea bugetară să se reducă. Astfel, în eforturile de digitalizare a angajaților din linia întâi, companiile au la îndemână instrumente dedicate (ex. Planurile Office 365 de tip F) pe care le pot implementa rapid la costuri mult mai accesibile, și care pot crea puntea atât de necesară între angajații unei companii.
Concluzionând, chiar dacă tehnologia nu este un panaceu universal pentru nevoile angajaților din prima linie, soluții precum Microsoft 365 pot influența direct cultura organizațională, retenția personalului, câștigarea de noi procese și bineînțeles optimizarea proceselor.
Consultanții Crayon vă stau la dispoziție pentru a detalia pe larg și a vă prezenta într-un demo personalizat produsele Microsoft 365 dedicate angajaților din linia întâi.