Europa ar trebui să-și uniformizeze abordarea privind predarea competențelor digitale pentru o mai bună pregătire a copiilor și pentru a reduce decalajele regionale, arată un nou sondaj al Fundației Vodafone, adresat părinților din 10 țări europene. Studiul evidențiază preocupările legate de calitatea instrumentelor digitale de care beneficiază elevii în școli și necesitatea de a sprijini mai bine profesorii cu îndrumare și formare. Studiul poate fi consultat integral aici.
Sondajul, efectuat pe 10.000 de respondenți, părinți europeni, și realizat de IPSOS Germania pentru Fundația Vodafone, a constatat că, deși părinții sunt optimiști cu privire la potențialul tehnologiei digitale în educație, sunt necesare acțiuni care să asigure constanța resurselor și a infrastructurii pentru a crește oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru elevii de pretutindeni din Europa.
Rezultatele sondajului:
• 85% dintre părinții chestionați cred că perspectivele de carieră ale copilului lor depind în mare măsură de competențele digitale, dar doar trei sferturi (78%) consideră că folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete și table digitale ar putea ajuta copii să învețe la școală.
• Accesul la instrumente digitale în școli variază semnificativ între țările europene. Studenții britanici, olandezi și portughezi se bucură de cele mai mari rate de acces (87% – 88%), procentul scăzând la aproximativ 70% pentru studenții maghiari, italieni și greci.
• În total, puțin peste jumătate dintre școli oferă predare online și doar 59% dintre acestea oferă elevilor un dispozitiv pentru a accesa educația online de acasă. În Italia și Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educația online oferită de școlile lor.
• Aproape trei sferturi dintre părinți (73%) au declarat că ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competențelor digitale, iar 85% au spus, de asemenea, că alfabetizarea digitală ar trebui să fie un obiectiv cheie de învățare la școală. Susținerea este una puternică în Portugalia, România și Grecia, dar substanțial mai scăzută în Olanda.
• Portugalia și România sunt țările care susțin cel mai tare ideea ca școlile să fie responsabile pentru dezvoltarea competențelor digitale.
Joakim Reiter, Membru în Consiliul de Administrație al Fundației Vodafone și Chief External & Corporate Affairs Officer la Vodafone Group, a declarat: „Europa se confruntă cu o lipsă semnificativă de competențe și trebuie să stimuleze alfabetizarea digitală a tinerilor dacă dorește să atingă obiectivele Deceniului Digital. În calitate de părinte, înțeleg de ce părinții sprijină profesorii în eforturile lor de a stabili standarde europene pentru predarea competențelor digitale, dar mi se par alarmante diferențele foarte mari de calitate a instrumentelor digitale la care au acces elevi din diferite școli, orașe, regiuni și țări. Programul SkillsUpload Jr al Fundației Vodafone arată că tinerii pot fi ajutați de competențele digitale, motiv pentru care Europa trebuie să acționeze acum pentru a egaliza șansele elevilor.”
Studiul Fundației Vodafone a fost lansat în contextul Anului European al Competențelor, în care se încurajează finanțarea de proiecte de educație digitală în Europa, asigurarea de oportunități echitabile pentru tineri și reducerea decalajului de competențe digitale.
Misiunea Fundației Vodafone, prin SkillsUpload Jr, este să ofere elevilor și profesorilor abilitățile, încrederea și cunoștințele pentru a prospera într-o societate digitală în creștere.
SkillsUpload Jr a ajuns deja la peste 7,8 milioane de elevi și profesori din Europa, oferind resurse educaționale de ultimă oră pentru a face sistemele educaționale echitabile, inovatoare și reziliente, pentru a le permite în mod activ tinerilor să modeleze lumea digitală din jurul lor.
Raportul anterior al Fundației Vodafone din octombrie 2022, 21st Century Teachers report, a chestionat 3.000 de profesori din 11 țări europene. Raportul a constatat că 75% dintre profesorii europeni ar prefera să aibă standarde pentru politici și educație digitală pentru a se asigura că elevii lor primesc o educație de înaltă calitate.
Metodologie
Ipsos Germania a chestionat între 23 februarie și 16 martie 2023, în numele Fundației Vodafone, 1.000 de părinți în fiecare dintre cele 10 țări: Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Portugalia, România, Spania, Turcia și Marea Britanie. Grupurile țintă includ părinți ai elevilor din școli primare, secundare și gimnaziale.
Despre Fundația Vodafone
Fundația Vodafone (înregistrată în Regatul Unit cu numărul de organizație caritabilă 1193984) consideră că puterea conectivității poate schimba vieți și poate rezolva unele dintre cele mai presante probleme ale lumii. Fondată în 1991 cu misiunea simplă de a investi în comunitățile în care operează Vodafone, astăzi organizația de caritate conectează oamenii și ideile cu tehnologie și finanțare, pentru a-i ajuta pe cei care fac deja o treabă bună să obțină rezultate mai rapid, mai rentabil și cu un impact social mai mare. Printr-o strategie de Connecting for Good, brațul filantropic al Vodafone Group PLC lucrează în parteneriat cu alte organizații caritabile și ONG-uri pentru a crea soluții care să aducă schimbări durabile pe termen lung și să îmbunătățească vieți.
Pentru mai multe detalii vizitați http://www.vodafonefoundation.org.