NEW TECHNOLOGY — July 13, 2023 at 11:48 am

Pentru companiile locale, digitalizate, direcția BPA este alegerea corectă

by

Realworld Eastern Europe, unul dintre jucătorii pieţei locale de soluții de automatizare și integrare de software în zona GIS (Sistem Informaţional Geografic), parte a holding-ului olandez Realworld Systems, încurajează companiile să îmbrățișeze noile tehnologii, respectiv tendințele de automatizare a proceselor de business (BPA), dar și să asigure un management al acestor procese de afaceri (BPM).

REEÎntr-un peisaj care influențează viitorul BPA din România, această abordare avansată a automatizării deschide oportunități pentru inovare și eficiență, mai ales pe plan local, în domenii precum telecomunicații, servicii bancare, utilități, comerț și multe altele. În timp ce discuțiile universale se concentrează în jurul conceptului BPA, Realworld Eastern Europe aduce o perspectivă care înglobează atât soluții de automatizare a proceselor de business (BPA), cât și soluții de management al proceselor de business (BPM), menite să modeleze, analizeze și optimizeze procesele de afaceri end-to-end.

„Pe plan local digitalizarea există, are din ce în ce mai multă tracțiune și pentru cei care sunt fruntași în această direcție BPA este pasul corect. Asta înseamnă că există mult potențial de adopție, însă, în continuare, se poate observa și multă rezistență. Chiar dacă managementul vede beneficiile, este mai dificil de explicat întregii echipe de ce este vitală adaptarea la noile tehnologii și menținerea unui ritm alert la schimbare. În tot procesul acesta este important să se prezinte beneficiile automatizării, să fie transmis un mesaj pozitiv oamenilor, încât să fie preîntâmpinate mișcările de rezistență”, a declarat Andrei Constantin, Senior Automation Consultant în cadrul Realworld Eastern Europe.

Acesta subliniază că printre tendințele curente, la nivel global, se remarcă trei trenduri cu rezonanță în viitor: Soluții în Cloud (odată ce clienții conștientizează puterea automatizării cu soluții on-premise, tranziția către cloud are avantaje privind costurile și mentenanța); Orchestrarea Proceselor și Creșterea ratei de adopție privind automatizarea. De asemenea, la nivel global apreciază că, în continuare, Customer Experience rămâne obiectivul strategic-etalon al companiilor de servicii, cu predilecție, iar Securitatea sporită prin automatizare devine un beneficiu din perspectiva eliminării erorii umane în cadrul proceselor, dar și în general, pentru sporirea securității digitale.

Asemenea oricărui trend care generează și un contra-trend, există și în domeniul BPA provocări resimțite în sens bidirecțional, atât la nivelul companiilor de servicii, precum REE, cât și în rândul clienților: „Am identificat două provocări mai dificil de depășit în acest proces de adopție. Prima se referă la intenția clienților de a-și diversifica fluxul organizațional de lucru, din teama față de posibilele riscuri. Cea de-a doua provocare vizează adopția internă în rândul echipelor și depășirea rezistenței întâmpinate din partea acestora, tot pe fondul incertitudinii. Secretul, în tot acest context, este asigurat de comunicare, implementarea schimbării într-o manieră iterativă și un „da” spus provocării, fiindcă soluții avem pentru orice”, a completat Andrei Constantin.

Multe dintre tendințele globale ajung la nivel local cu o altă viteză de implementare. Deși România se poziționează, treptat, drept un actor-cheie în transformarea digitală a mediului de afaceri, prin adoptarea tendințelor BPA, multe dintre companiile locale aleg  să crească într-un ritm stabil și controlat, înregistrând succes la alte viteze.

„Este o expresie care circulă în online: automatizarea este ca un tren cu viteză care nu poate fi oprit. Ceea ce e real, fiindcă soluțiile și tehnologiile există; e doar o noțiune de timp până când vor deveni parte din fluxul organizațional de lucru. A eficientiza presupune, acum, să delegi taskuri unei soluții digitale: reduci, practic, erorile umane, sporești transparența, eficientizezi costurile și revoluționezi operațiunilor”, a mai spus Andrei Constantin, Senior Automation Consultant în cadrul Realworld Eastern Europe.

Realworld Eastern Europe a implementat deja o serie de sisteme de automatizare a proceselor în cadrul Orange România, unul dintre principalii jucători din industria telecom.

 


Despre Realworld Eastern Europe
Imagine1Realworld Eastern Europe, companie fondată în 1998, este parte din holding-ul olandez Realworld Systems, cu prezență în Olanda, Marea Britanie, Germania, Ungaria, România, Africa de Sud, Indonezia, Australia și SUA.

Compania oferă servicii profesionale şi soluții de integrare pentru organizațiile care dezvoltă şi operează reţele şi infrastructuri pentru servicii distribuite geografic, ca de exemplu: telecomunicaţii, banking, alimentare cu apă şi canalizare, transportul şi distribuţia energiei electrice şi a gazului. În plus, compania dezvoltă și livrează soluții de gestionare a mentenanței și de digitalizare.

Unul dintre principalele benficii aduse de Realworld Eastern Europe este viteza de reacție și oferirea de soluții axate pe problemele specifice ale fiecărui client în parte. De asemenea, compania se remarcă drept un partener pe termen lung pentru clienții cu care lucrează, oferind stabilitate și înțelegerea profundă a provocărilor acestora.
Realworld Eastern Europe dispune de o echipă de consultanți cu o experienţă de peste 20 de ani în achiziţionarea şi prelucrarea datelor geospaţiale, cu precădere într-o rețea telecom, precum şi dezvoltarea şi implementarea de soluţii GIS pentru clienţii din întreaga lume.