Organizațiile folosesc resurse externe pentru a-și susține numărul tot mai mare de laptopuri, telefoane și alte dispozitive portabile.
În ultimii cinci ani, companiile au început să adopte DaaS (Device as a Service), un model de management al dispozitivelor de calcul personal care externalizează achizițiile, implementarea și nevoile de asistență pentru mașini și software către partenerii și furnizorii de soluții IT.
DaaS cuprinde desktop-uri, tablete și smartphone-uri. Practic aceste servicii, vă permit să plătiți o taxă lunară pe loc în funcție de numărul de dispozitive pe care le utilizați și de serviciile atașate.
Companiile ale căror modele de afaceri includ un număr semnificativ de dispozitive mobile vor constata că DaaS reduce substanțial responsabilitățile departamentului IT.
50% dintre managerii IT spun că petrec prea mult timp gestionând dispozitive, iar 63% dintre ei cred că timpul lor ar fi mai bine alocat altor proiecte.
Externalizarea managementului dispozitivelor mobile și software-ului prin DaaS poate ajuta la eforturile de urmărire a activelor și de protecție a datelor, ambele putând fi o provocare pentru companiile cu zeci de mii de dispozitive.
Implementările DaaS sunt adesea cea mai rentabilă soluție pentru companiile care, din cauza costului inițial, achiziționează echipamente noi într-un mod fragmentar, complicând posibil infrastructurile IT deja complexe.
O soluție DaaS oferă sisteme noi pentru o taxă fixă lunară, trimestrială sau anuală, cu implementare, întreținere și reparare, precum și eliminare și înlocuire incluse în contract. Acest lucru nu numai că face bugetarea mai simplă și mai previzibilă, dar ajută și la asigurarea că afacerea și angajații săi au echipamentul de calitate de care au nevoie.
DaaS poate oferi flexibilitate pentru organizațiile care se confruntă cu fluctuații de personal sau o nevoie crescută pentru angajați de a lucra de la distanță folosind dispozitive mobile. Reduce costul total, dar oferă și o scalabilitate mai bună.
O serie de furnizori, cum ar fi Lenovo, HP și Microsoft, oferă în prezent soluții DaaS orientate către întreprinderi.
Contractul DaaS tipic durează de la 24 la 36 de luni, iar clienții pot alege frecvent dintr-o varietate de pachete software, niveluri de asistență, servicii de implementare a produselor și alte caracteristici.
Achiziția și întreținerea dispozitivelor prin externalizare pot oferi beneficii distincte atât pentru întreprinderile mari, cât și pentru IMM-uri.
DaaS poate să nu fie potrivită pentru toate organizațiile. Cei care tind să păstreze dispozitivele pentru o perioadă lungă de timp, de exemplu, ar putea să nu vadă posibilitatea de a primi versiuni noi, potențial de ultimă generație, la fiecare doi până la trei ani, ca un punct de vânzare considerabil.
Unele organizații s-ar putea simți ușor inconfortabile să transmită părți mari din procesul de supraveghere a dispozitivului unui furnizor. Companiile care au o experiență pot opta să externalizeze doar anumite aspecte, cum ar fi supravegherea managementului patch-urilor.