O analiză recentă a firmei de analiză Omdia arată o scădere de 9,5% a livrărilor de telefoane inteligente în comparaţie cu un an în urmă şi o scădere de 1,2% în trimestrul doi al acestui an prin comparaţie cu primul trimestru. Asta înseamnă opt trimestre consecutive de declin anual al livrărilor de smartphone la nivel global.
Aceste livrări au totalizat 265,9 milioane în trimestrul doi al anului curent, iar cei mai mari producători mondiali, Apple, Samsung şi Xiaomi şi-au văzut cu toţii livrările scăzând cu mai bine de 10% din trimestrul doi 2022 în trimestrul doi 2023. Doar Transsion Holdings şi Huawei nu au avut parte de scăderi anuale.
Firma de analiză Omdia atribuie declinul mai multor factori, printre care se numără perioada de revenire de după pandemia Covid 19 dintre 2020 şi 2021. Declinul este, de asemenea, un indiciu al provocărilor cu care s-a confruntat industria de profil şi economia globală, cum ar fi problemele legate de livrările de componente şi scăderea cererii consumatorilor din pricina ratelor mari ale inflaţiei.
Uitându-se la jucătorii cheie de pe piaţă, Omdia a constatat că, în ciuda celor mai multe livrări din trimestrul doi 2023 (53,3 milioane), Samsung a cunoscut o scădere de 11,5% faţă de trimestrul întâi, după lansarea seriei S23, şi o scădere anuală de 14,3%. Firma de analiză atribuie acest fapt cererii slabe pentru smartphone-uri mid şi low-end din pricina recesiunii economice şi a scăderii semnificative a vânzărilor de telefoane din seria Galaxy A. În ciuda acestui fapt, Samsung şi-a păstrat cota de piaţă de 20% care îl face cel mai mare jucător din industria de profil.
Similar, după un trimestru de debut de succes cu lansarea de dispozitive din seria iPhone 14, şi după ce a dat semne că rezistă mai bine adversităţilor economice, Apple a început deja să dea semne de oboseală. Firma a cunoscut o mare scădere trimestrială, având 43,2 milioane livrări, cu 24,6% mai puţin faţă de primul trimestru 2023 şi cu 11,7% mai puţin faţă de trimestrul doi 2022. Ca urmare, cota de piaţă Apple a scăzut la nivelul obişnuit pentru trimestrul doi al fiecărui an, la 16%.
Livărările Xiaomi au continuat şi ele să scadă la nivel global, la 33,3 milioane, o scădere anuală de 15,7%. Furnizorul continuă să ocupe locul trei mondial, dar se confruntă cu concurenţa acerbă din partea altor producători chinezi, cum ar fi Oppo şi Vivo.
Omdia a subliniat că piaţa indiană slăbită continuă să rămână o problemă pentru Xiaomi, deoarece aceasta reprezintă cel mai mare teritoriu acoperit de furnizor. În acelaşi timp, Xiaomi pare să câştige teren în Europa de Vest, ceva ce mulţi alţi furnizori chinezi nu au reuşit să facă.