Financiar-Bancar — August 29, 2023 at 11:23 am

Viitorul AI în domeniului bancar

by

Tehnologiile de inteligență artificială(AI) continuă să transforme sistemul bancar, unde o gamă mai largă de oferte sofisticate pentru clienți vor devini standarde.

chatbotAproximativ o treime dintre bănci folosesc deja AI pentru a obține un avantaj competitiv pe piață și este doar o chestiune de timp până când AI în bănci devine obișnuită.

Se estimează că piața globală a tehnologiei bancare AI va ajunge la puțin peste 64 de miliarde de dolari până în 2030, iar experții sugerează că AI ar putea economisi băncilor 447 de miliarde de dolari până la sfârșitul acestui an. Astfel, nu este surprinzător faptul că 8 din 10 bănci sunt foarte conștiente de potențialele beneficii ale inteligenței artificiale și ale machine learning. Dar dacă AI în domeniul bancar este inevitabil, întrebarea este, cum va arăta?

Un raport recent McKinsey a subliniat modalitățile cheie în care AI este setat să transforme serviciile bancare pentru clienți, cu oferte specifice care se așteaptă să devină standard. Iată tot ce trebuie să știți despre viitorul AI în serviciile financiare.

Soluții de gestionare a banilor personalizate
Chatboții AI ajută la tranzacțiile de bază sau oferă soluții adecvate la diferite întrebări ale consumatorilor, cum ar fi informații despre soldul contului.

Cu capabilitățile sale de vorbire, analiză a datelor textuale și analiză predictivă, NLP poate naviga pe emoțiile umane și poate interpreta sentimentele consumatorilor, analizând simultan datele consumatorilor și efectuând evaluări personalizate de risc. Clienții băncilor pot beneficia de servicii 24/7 de la un chatbot sau un bancher alimentat de inteligență artificială și se pot aștepta să primească consiliere financiară rapidă pe baza istoricului lor financiar, toleranței la risc și a obiectivelor financiare.

Recomandări personalizate de economii și investiții
Administratorii de active pot folosi NLP pentru a descoperi potențiale oportunități de investiții folosind AI pentru a prezice performanța pieței de valori și pentru a realiza optimizarea optimă a portofoliului semi-log. De asemenea, aceștia pot gestiona riscurile negative și pot monitoriza impactul piețelor financiare care evoluează rapid pentru a-și ghida clienții în timp real.

Cu toate acestea, viitorii clienți ai băncilor nu vor avea nevoie de un administrator de active pentru a accesa economii personalizate și recomandări de investiții. În schimb, vor folosi roboți tranzacționali alimentați de NLP care servesc drept consilieri financiari. Acești roboți vor ajuta clienții să gestioneze economiile, investițiile și alte planuri financiare.

Deja, tehnologia a dat rezultate impresionante. Aplicația poate fi un asistent financiar personal care ajută milioane de utilizatori să bugeteze și să economisească în mod eficient, în conformitate cu obiectivele lor financiare personale.

Un serviciu AI asemănător ChatGPT poate ajuta clienții să selecteze investițiile și este doar o chestiune de timp până când consilierii financiari digitali vor deveni obișnuiți.

Luarea deciziilor automatizat și anticipat
Așa cum NLP ajută băncile să automatizeze și să anticipeze soluții de gestionare a banilor unice pentru client, calculul de înaltă performanță stimulează AI și luarea deciziilor predictive pentru bănci. Aceste soluții de supercomputing fac posibil ca AI să anticipeze și să automatizeze procesarea documentelor, în special în achiziții și servicii, cum ar fi subscrierea de împrumuturi. Acest lucru nu numai că scade costurile de operare pentru bănci, dar accelerează și viteza cu care clienții își primesc informațiile financiare.

Experiență omnicanal fără întreruperi
AI va oferi viteza și agilitatea necesare pentru a integra clienții pe o varietate de platforme tehnologice. Tranziția de până acum s-a dovedit a fi ușoară și scalabilă, deoarece clienții beneficiază de beneficiile unei experiențe omnicanal, neafectate de lipsa de personal sau de timpul semnificativ de așteptare.

De la dezvoltarea tehnologiilor de vizualizare, cum ar fi tablourile de bord, până la interacțiunea cu utilizatorii 24/7 prin chatbot-uri NLP, AI va fi esențială pentru crearea unei experiențe unificate și personalizate pe platformele bancare. Indiferent dacă sunt în persoană sau online – sau chiar în timp ce comută între dispozitive sau aplicații – clienții se pot aștepta la o experiență bancară consistentă.

Implementare AI
Multe instituții financiare nu au resursele necesare pentru a angaja personal specializat în date pentru a menține instrumentele AI. Dar formarea internă a unei echipe complete de AI nu este necesară pentru a începe implementarea tehnologiei AI. Există companii care oferă servicii profesionale și de consultanță pentru a ajuta băncile să-și dezvolte capacitățile AI fără a fi nevoite să facă investiții costisitoare în personal, combinând tehnologia de la lideri recunoscuți în AI cu servicii la scară largă pentru a ajuta băncile să se apuce de AI.