Thoughtworks (NASDAQ: TWKS), o companie globală de consultanţă în tehnologie, care integrează servicii de strategie, design şi inginerie a lansat publicat rezultatele unui studiu global, care arată că există un apetit al consumatorilor pentru companiile care utilizează AI generativă (GenAI) în inovarea produselor și serviciilor, dar numai acolo unde companiile sunt transparente și comunică în mod proactiv modul în care o folosesc. Cercetarea examinează ceea ce așteaptă consumatorii de la companii pentru a-și menține licența socială GenAI pentru a inova cu reglementările emergente.
“GenAI: What consumers want” detaliază constatările din răspunsurile a 10.000 de consumatori din zece țări.
Printre principalele rezultate sunt:
● Există o cantitate egală între frică și entuziasm în fața GenAI
o În timp ce 30% dintre respondenți sunt mai degrabă entuziasmați de GenAI, alți 42% dintre aceștia care sunt în același timp etuziasmați, dar și îngrijorați
o Există speranță din partea a 83% dintre consumatori că organizațiile pot folosi GenAI pentru a fi mai inovatoare și pentru a le oferi servicii mai bune. Cei mai susceptibili de a cumpăra de la companii care folosesc GenAI ar face acest lucru pentru o mai mare inovație (59%), pentru a le oferi o experiență mai bună pentru clienți printr-o asistență mai rapidă (51%) și o experiență mai personalizată (50%).
o Dar există o așteptare ca întreprinderile să folosească tehnologia în mod etic în timp ce inovează (87%).
● Majoritatea respondenților consideră că reglementarea este necesară pentru utilizarea responsabilă a GenAI
o Oamenii recunosc necesitatea reglementării GenAI, guvernele jucând un rol vital în proiectarea, dezvoltarea și implementarea acesteia. Marea majoritate (90%) este de acord că reglementările guvernamentale sunt necesare pentru a trage la răspundere întreprinderile pentru modul în care folosesc GenAI.
o Dacă o afacere nu reușește să încorporeze gândirea responsabilă și etică atunci când utilizează GenAI, 93% dintre consumatorii intervievați spun că riscă să se confrunte cu impacturi negative, cum ar fi problemele legale și de reglementare (65%) și daune reputaționale (65%).
o Companiile trebuie să fie transparente în ceea ce privește utilizarea GenAI, altfel riscă să piardă clienți actuali și potențiali. Cea mai mare parte a consumatorilor (85%) preferă afacerile care reprezintă transparența și echitatea în utilizarea GenAI.
● Business-urile au o licență socială pentru a opera GenAI
○ Dintre cei chestionați, 68% cred că firmele trebuie să-și continue ritmul rapid de inovare GenAI în timp ce se dezvoltă reglementări guvernamentale eficiente.
○ Pentru ca afacerile să folosească GenAI în mod corespunzător, consumatorii cred că reglementările ar trebui să impună companiilor să sublinieze clar modul în care sunt utilizate datele (68%), să se asigure că nu există conținut ilegal generat (63%) și să dezvăluie când conținutul este generat de GenAI (62%) .
Vorbind despre constatările raportului, Mike Mason, chief AI officer, Thoughtworks, a declarat, „Într-o lume în care încrederea este primordială, companiile trebuie să înțeleagă că a câștiga încrederea publicului prin AI etică nu este doar o obligație de reglementare, ci este un avantaj strategic. Timp de zeci de ani, Thoughtworks și-a sfătuit clienții cum să profite la maximum de avantajele celei mai noi tehnologii emergente, construind în același timp o guvernare responsabilă în procesele de afaceri pentru a proteja încrederea clienților”.
Principal research manager în cadrul Vanson Bourne, Lauren Woodley, a precizat:
„Thoughtworks a luat o perspectivă unică asupra subiectului cu impact rapid al GenAI, explorând cum se simt consumatorii atunci când interacționează cu companiile care o folosesc. Descoperirile sunt alarmante, consumatorii declarând multe îngrijorări cu privire la modul în care companiile le folosesc datele legate de GenAI. Acest lucru subliniază responsabilitatea socială pe care o au afacerile în construirea încrederii și asigurarea consumatorilor. Dacă companiile sunt capabile să abordeze preocupările prin faptul că sunt proactive și transparente, viitorul GenAI arată pozitiv – de la produse/servicii mai inovatoare, la o experiență îmbunătățită a clienților, rezultatele indică sentimente de entuziasm în rândul consumatorilor. Dar norul umbritor al fricii trebuie ridicat mai întâi”.
Mason a adăugat: „GenAI oferă posibilități nesfârșite. Ajutăm clienții noștri să experimenteze pentru a demonstra noi capabilități de care respondenții la sondaj sunt încântați, cum ar fi generarea de idei pentru produse mai inovatoare, asistență mai rapidă și experiențe mai personalizate și apoi producerea acestor experimente ca software la nivel de întreprindere.”
Raportul “GenAI: What consumers want” este disponibil pentre a fi download-at aici.
Fiți alături de noi joi, 9 noiembrie 2023, la 8:30 a.m. ET, pentru o discuție pe LinkedIn Live despre abordarea responsabilă a GenAI cu Mike Mason și Fundația Mozilla Ramak Molavi Vasse’i moderată de reprezentantul Vanson Bourne Lauren Woodley. Mai multe detalii legate de discuție sunt disponibile aici.
Metodologie
Thoughtworks a însărcinat agenția independentă de cercetare de piață Vanson Bourne să efectueze această cercetare. Studiul global a chestionat 10.000 de consumatori în august 2023, dintre care 1.000 se află în fiecare dintre țările: Australia, Brazilia, Germania, India, Italia, Țările de Jos, Singapore, Spania, Marea Britanie și SUA. Toți consumatorii aveau 18 ani sau peste și trebuiau să cunoască GenAI pentru a participa.
Toate interviurile au fost realizate folosind un proces riguros de screening pe mai multe niveluri pentru a se asigura că numai candidaților potriviți li se oferă posibilitatea de a participa.