Ediția Black Friday 2023 va aduce rezultate spectaculoase, cu o creștere de 30% a vânzărilor online în acest an față de anul trecut, potrivit estimărilor Happy Advertising, una dintre principalele agenții de marketing digital din România. De asemenea, este estimată o creștere de până la 50% a coșului mediu de cumpărături în această perioadă față de o perioadă fără promoții.
Astfel, multe dintre magazinele online reușesc, ca în ziua de Black Friday sau pe întreaga perioadă de promoții, să înregistreze vânzări totale cât în 1-2 luni normale.
„Credem că ediția Black Friday 2023 va fi una spectaculoasă, cu rezultate mult mai bune față de anul trecut, în condițiile în care multe magazine online au început deja campaniile de reduceri. De altfel, consumatorii români își păstrează bugetele pentru promoțiile de Black Friday, iar anul acesta campaniile de reduceri având loc pe o perioadă mult mai lungă, de peste o lună de zile, estimăm o creștere de 30% a vânzărilor în campania de Black Friday față de anul trecut. În mod special, ne așteptăm ca și în acest an Black Friday să fie un real succes pentru business-urile care au știut să negocieze prețurile cu furnizorii astfel încât la clientul final promoția de preț să fie una considerabilă”, explică Alex Filoti, fondator Happy Advertising.
Cele mai multe achiziții sunt așteptate pentru categoriile vacanțe, fashion, electronice, electrocasnice, IT, mobilă și decorațiuni, pentru care de altfel magazinele online au pregătit cele mai mari stocuri de produse. Este estimată o creștere a valorii comenzii medii cu până la 5%, potrivit calculelor Happy Advertising, la ediția de Black Friday din 2023 fiind un focus special pe produse alimentare și servicii.
„De la an la an tot mai multe companii intră în hora reducerilor de Black Friday, prin urmare vedem promoții și reclame nu doar la produse clasice, cum sunt televizoarele și telefoanele mobile, ci și la produse alimentare și o gamă largă de servicii. De asemenea, în ultimii ani utilizatorii sunt din ce în ce mai atenți la cum evoluează prețurilel produselor și, de aceea, magazinele online fac eforturi să fie cât mai transparente cu acest aspect. Față de anul trecut observăm o creștere a apetitului consumatorilor pentru a face achiziții online și o adopție din ce în ce mai mare a comerțului online în randul populației din România. Totodată, utilizatorii au o plajă din ce în ce mai mare de produse și servicii din care să aleagă deoarece piața este în continuă dezvoltare, în România în momentul de față existând peste 117.000 de magazine online”, punctează Florin Pețu, Managing Partner Happy Advertising.
Totodată, pentru a susține creșterea vânzărilor, magazinele online au alocat bugete de promovare a ofertelor de Black Friday cu de până la 10 ori mai mari față de anul trecut, în medie între 10.000 și 100.000 euro. Cele mai mari bugete sunt alocate campaniilor de performance (Google Ads, Meta Ads, TikTok Ads). Pe lângă creșterea vânzărilor, magazinele online investesc în promovare și pentru creșterea bazei de clienți pe care apoi să o acceseze cu alte produse și promoții.