Bizpoint — February 4, 2016 at 7:11 pm

Un an crucial pentru tehnologie

by

 

istock_000004877664mediumToate indiciile arată că anul viitor va fi unul de referinţă pentru companiile tehnologice. Mai exact, companiile care vor reuşi să furnizeze exact ceea ce doreşte clientul, când doreşte el, vor repurta succes. Celelalte vor înregistra daune severe şi vor intra în procesul lent de dispariţie de pe piaţă. De ce? Pur şi simplu deoarece modul de a face afaceri conform şcolii tradiţionale de gândire nu mai funcţionează.

Firme de consultanţă şi studiere a pieţei precum Forrester Research motivează afirmaţii precum cele de mai sus. Ele dau ca exemplu companiile IT care au acţionat lent în sensul adaptării la schimbarea de tendinţă de pe piaţă şi care acum au probleme. Iar referirile sunt făcute inclusiv la giganţi precum HP, IBM şi EMC, firme care prin înseşi dimensiunile lor se mişcă mai greu şi care, chiar dacă vor continua să reprezinte nişte nume de referinţă, vor trebui să-şi schimber strategiile de afaceri pe termen lung dacă vor dori să rămână la fel.

Există mai mulţi factori de schimbare care sunt socotiţi esenţiali pentru viitorul imediat în sensul obţinerii succesului. Unul dintre aceştia, de pildă, este reprezentat de personalizarea experienţei clientului. Mai exact, clienţii vor recompensa firmele care le anticipează nevoile individuale şi le vor pedepsi pe acelea de la care obţin cu greu informaţii relevante pentru acoperirea acestor nevoi.

Un alt factor este dat de implementarea unor strategii multi-disciplinare. Companiile care îşi vor transforma operaţiunile pentru a furniza experienţe personalizate cu mare valoare adăugată vor adânci prăpastia dintre ele şi firmele care execută pur şi simplu nişte planuri tactice. În acelaşi timp, directorii generali ai companiilor IT vor fi nevoiţi să ia în considerare schimbări semnificative la nivelul echipelor de leadership pentru a repurta succes pe o piaţă digitală unde clientul este suveran. Acei directori care se vor agăţa de structurile existente de leadership pentru a le conserva vor genera riscuri inutile pentru firmele pe care le gestionează.

Un alt factor important va fi reprezentat de crearea unei legături între cultura corporatistă şi succesul în afaceri. Companiile care vor investi într-o cultură care stimulează schimbarea vor obţine un impuls mare către succes pe piaţă. Cele care vor evita astfel de investiţii vor pierde teren. În aceeaşi manieră, companiile care vor găsi modalităţi de participare a clienţilor lor la elaborarea de produse noi vor avea parte de un nivel semnificativ de fidelizare a acestor clienţi. În schimb, firmele care vor încerca doar să optimizeze programele actuale statice de loializare vor avea parte de un impact mic din punct de vedere al loializării şi, în ultimă instanţă, al veniturilor.

de Bogdan Marchidanu