INTERVIU — January 30, 2024 at 12:55 pm

Piotr Ciski, CEO Symfonia: Piața românească este foarte promițătoare, plină de provocări și oportunități

by

Grupul polonez Symfonia a anunțat recent achiziția integrală a companiei românească Softeh Plus. Despre această decizie, strategia și evoluția viitoare a companiei am discutat cu Piotr Ciski, CEO Symfonia.

Piotr Ciski, CEO SymfoniaClub IT&C: Pe ce piețe din Europa activați în acest moment?

Piotr Ciski: Suntem activi în Europa Centrală și de Est (ECE), cu accent pe piețele din Polonia și România. Achiziția recentă a Softeh Plus marchează intrarea noastră pe piața românească, aliniindu-se planului nostru mai amplu de expansiune internațională în regiunea ECE.

Club IT&C: Cum vă ajută achiziția Softeh la dezvoltarea Symfonia?

Piotr Ciski: Achiziția Softeh Plus este un pas esențial în strategia noastră de creștere, care ne consolidează poziția de jucător important în domeniul ERP pentru companiile mici și mijlocii din Europa Centrală și de Est. Nu numai că ne extinde acoperirea geografică, dar ne îmbogățește și portofoliul, în special în sectorul tehnologiilor medicale, aflat în creștere rapidă. Sinergia dintre Symfonia și Softeh Plus ne sporește capacitatea de a realiza proiecte inovatoare și de a aduce beneficii investitorilor și clienților noștri.
Softeh Plus oferă pieței din România soluții calitative, care pot fi aplicate la nivel global, utilizate de organizații precum Regina Maria și Medicover, cunoscute și în Polonia. Cred cu tărie că soluțiile Softeh, care sunt la un standard internațional foarte ridicat, sunt de interes și pentru clienții de pe alte piețe din Europa. În plus, facturarea electronică, care a fost deja introdusă în România începând cu luna ianuarie a acestui an, va fi implementată și pe alte piețe din UE, iar experiența acumulată va fi benefică pentru afacerile întregului grup în următorii câțiva ani.

Club IT&C: Care au fost criteriile după care v-ați ghidat atunci când ați decis să cumpărați Softeh?

Piotr Ciski: Decizia noastră de a achiziționa Softeh Plus a fost ghidată de o evaluare cuprinzătoare. Am căutat o companie sănătoasă, stabilă, cu o bază de clienți loiali și cu potențial de creștere. Softeh Plus nu numai că a îndeplinit aceste criterii, dar s-a aliniat și cu viziunea și valorile noastre culturale. Expertiza lor în industria sănătății, soluțiile ERP avansate și o echipă dedicată au făcut din companie un partener ideal pentru Symfonia Group.

Club IT&C: Care credeți că vor fi principalele provocări de pe piața din România?

Piotr Ciski: Deși piața românească este foarte promițătoare, pot apărea provocări precum procesele administrative, birocrația și nevoia de digitalizare continuă. Evaluarea impactului creșterii prețurilor, a costului vieții și a inflației va fi, de asemenea, crucială. Cu toate acestea, credem că orice provocare care poate apărea va fi depășită prin parteneriate strategice, inovație și colaborare cu talentele locale.

Club IT&C: Ce tip de soluții software dezvoltați? Cum se va dezvolta portofoliul dumneavoastră după achiziția Softeh Plus?

Piotr Ciski: Symfonia este specializată în soluții software ERP și HCM pentru IMM-uri, cu un accent pe industriile puternic reglementate, cum ar fi contabilitatea, iar achiziția Softeh Plus ne îmbogățește portofoliul cu soluții de top în industria sănătății și a construcțiilor, oferind o gamă mai largă de produse inovatoare pentru clienții noștri.
Cu sprijinul investitorului nostru, ACCEL KRR, plănuim să accelerăm inovația în cloud, machine learning și inteligență artificială, îmbunătățind, astfel, experiența utilizatorului, Pe termen scurt, dorim să ajutăm echipa în domeniile marketingului digital, vânzărilor și experienței utilizatorului și să ne îmbunătățim portofoliul de clienți.

Club IT&C: Care sunt top 3 proiecte pe care le-ați implementat în ultimul an?

Piotr Ciski: La nivel macro, cel mai important proiect pentru noi a fost atragerea unui nou partener, care a devenit și investitor majoritar în compania noastră – Accel KKR (pe lângă investitorul nostru existent: MidEuropa). Accel KKR este o firmă globală de private equity, specializată în investiții în organizații SaaS care au soluții specifice pentru segmentele IMM-urilor. Așadar, am fost o potrivire perfectă. Cu acești doi investitori, suntem bine poziționați pentru a ne dezvolta la nivel internațional.
În 2023, am încheiat și ciclul de 5 achiziții. Acest lucru a ridicat semnificativ nivelul nostru de competență. Ultima achiziție a fost compania poloneză e-Dokumenty și spin-off-ul acesteia moreBIT, specializată în circulația documentelor electronice.
Desigur, un proiect cheie pentru Symfonia Group a fost Softeh Plus și intrarea pe prima piață din Europa Centrală și de Est – România. Sunt mândru de cât de multă muncă au depus ambele echipe în acest proiect.
Toate reperele Symfonia în 2023 au fost atinse tocmai datorită oamenilor conduși de o viziune comună de creștere.

Club IT&C: Care sunt strategiile dumneavoastră de creștere pe termen lung în contextul pieței europene de software?

Piotr Ciski: Strategiile noastre de creștere pe termen lung se bazează pe inovare continuă, parteneriate strategice și extinderea pieței. Ne propunem să ne valorificăm poziția în domeniul soluțiilor ERP și HCM, să explorăm tehnologiile emergente precum cloud, AI și machine learning.  Procesul de digitalizare a economiei globale este atât de rapid, încât doar cele mai agile companii și tehnologii vor reuși să rămână pe piață.
În mod specific, căutăm activ oportunități de achiziții și parteneriate pentru a ne consolida prezența pe piața românească. Bogată în talente IT, este o piață cu o creștere extrem de rapidă, iar avantajele sale au fost deja recunoscute de corporațiile internaționale care construiesc aici, de exemplu, centre de servicii software, ca și în Polonia. Considerăm că prezența noastră în România este crucială pentru dezvoltarea activității Symfonia în întreaga regiune.

Club IT&C: Cum vă adaptați la schimbările rapide din industria IT și la evoluțiile tehnologice?

Piotr Ciski: Încercăm să fim agili, să continuăm să inovăm, să investim în digitalizare și în forța de muncă. Această abordare proactivă ne asigură că rămânem în pas cu tendințele tehnologice. De asemenea, ne ascultăm clienții. Suntem pe cale să lansăm un proiect numit “Customer Lab” – o metodologie de lucru holistică și “end-to-end”, de co-inovare și co-creare cu clienții, precum și de utilizare a feedback-ului acestora pentru a îmbunătăți soluțiile deja existente.

Club IT&C: Cum vedeți evoluția companiei dvs. în următorii 5 ani?

Piotr Ciski: În următorii cinci ani, Symfonia Group are în vedere o creștere susținută, alimentată de creșterea organică, de achiziții strategice, de inovarea și extinderea portofoliului nostru și angajamentului față de satisfacția clienților. Anticipăm, în continuare, extinderea în alte țări, creșterea cotei de piață și evoluția continuă a ofertelor noastre de produse pentru a răspunde nevoilor dinamice ale clienților noștri.
Mai exact, peste cinci ani, în întreaga Uniune va fi pusă în aplicare legislația UE privind transparența în afaceri, inclusiv responsabilitatea fiscală – ViDA. Între timp, aceasta este deja în vigoare în România și, la un moment dat, va fi obligatorie și în Polonia. Ținând cont de aceste cunoștințe, ne vom pregăti, astfel încât, peste cinci ani, să putem obține statutul de consilier de încredere și lider ERP consacrat în Europa Centrală și de Est

Club IT&C: Aveți în plan și alte achiziții în România sau în alte țări din Europa?

Piotr Ciski: Suntem deschiși la achiziții în România și în alte țări europene, ca parte a strategiei noastre de creștere. Căutăm în mod activ companii și parteneri de afaceri care se aliniază cu viziunea noastră și care pot contribui la misiunea companiei de a oferi soluții software inovatoare și fiabile în regiune.