Konica Minolta Business Solutions România, lider pe piața sistemelor de printare, integrator de soluții de management al documentelor și furnizor de sisteme de supraveghere și soluții de analiză video, lansează e-Factura by Konica Minolta – soluție pentru integrarea proceselor de emitere/primire a facturilor cu sistemul ANAF.
În contextul implementării sistemului național obligatoriu de facturare electronică, Konica Minolta România a dezvoltat o soluţie de management a facturilor emise şi primite, integrate cu sistemul ANAF, soluţie caracterizată prin simplitate şi claritate, uşurinţă în utilizare, cu funcţionalităţi extinse către managementul şi stocarea electronică a documentelor.
Astfel, facturile emise către clienți, create din ERP sau aplicația de contabilitate utilizată, sunt trimise în formatul XML, standardizat în sistemul ANAF. Aplicația înregistrează răspunsurile primite automat de la ANAF privind încărcarea cu succes a documentelor, precum şi eventualele erori apărute. Similar, facturile primite de la furnizori în format XML sunt descărcate din sistemul ANAF şi convertite automat în formatul obișnuit PDF. Toate documentele sunt stocate împreună cu semnătura obligatorie ANAF.
„Când ne-am propus să dezvoltăm o soluţie pentru e-Factura, primul lucru la care ne-am gândit a fost să fie simplă şi clară, integrată cât mai natural în modul de lucru normal al utilizatorilor. În plus față de uşurinţa în utilizare, soluția noastră oferă şi funcționalități atât de necesare pentru managementul și stocarea documentelor. Prin capacitățile sale avansate de căutare și sortare, soluţia facilitează regăsirea și organizarea facturilor, utilizatorul vizualizându-le exact acolo unde se aşteaptă să le găsească – relaţionate de clientul sau furnizorul respectiv, în dosarul electronic al acestuia. Oferind mai mult decât integrarea obligatorie cu sistemul ANAF, soluţia poate fi „primul sistem de document management“ al companiilor care până acum nu au resimţit acut această nevoie. În funcţie de specificul fiecărui client, putem să extindem soluţia cu fluxuri de distribuire a documentelor în organizaţie, fluxuri de aprobare, registratură electronică sau contract management. Am decis să oferim soluţia atât în versiunea găzduită în infrastructura clienţilor, cât şi în serviciul de cloud Konica Minolta, asigurând astfel o soluţie completă la un preţ atractiv“, a declarat Andreea Mocanu, Digital Business Services Manager în cadrul Konica Minolta Business Solutions România.
Pe lângă funcţionalităţile obligatorii ce ţin de integrarea cu ANAF, e-Factura by Konica Minolta asigură stocarea electronică a facturilor în toate formatele necesare (XML, PDF), precum și relaționarea cu alte elemente şi documente conexe înregistrate în sistemul de management al documentelor: ataşarea automată a facturii de clientul/furnizorul respectiv și de alte documente cum ar fi contracte, comenzi sau documente de transport, precum şi trimiterea facturilor pe fluxuri automate de lucru (ca de exemplu, aprobarea lor în vederea plăţii).
Soluția poate fi găzduită în infrastructura clienţilor sau în serviciul Konica Minolta Cloud, furnizat din centrele de date europene Konica Minolta.