Enterprise Software — February 29, 2024 at 12:03 pm

Parteneriatul Konica Minolta România – certSIGN oferă soluții de semnătură electronică cu certificat digital calificat, integrate cu aplicații de management al documentelor

by

Konica Minolta Business Solutions România, lider pe piața sistemelor de printare, integrator de soluții de management al documentelor și furnizor de sisteme de supraveghere și soluții de analiză video, a încheiat recent un parteneriat tehnologic cu certSIGN, prestator de servicii de încredere conform Regulamentului eIDAS și de servicii de arhivare electronică cu valoare legală, prin intermediul căruia va oferi companiilor și instituțiilor publice de pe piața locală soluții de semnătură electronică cu certificat digital cali¬ficat, integrate cu aplicații de management al documentelor pentru procese de lucru complet automatizate.

image Konica Minolta & certSIGNPrin intermediul parteneriatului încheiat cu certSIGN, Konica Minolta România pune la dispoziția utilizatorilor soluții sigure de semnătură electronică cu certificat digital calificat, integrate cu aplicații pentru managementul documentelor, destinate derulării tranzacțiilor comerciale în mod digital. Procesul de semnare este inclus în fluxuri automate de lucru cu documentele, experienţa utilizatorilor fiind una interactivă şi simplă.

„Suntem deosebit de încântați de parteneriatul nostru cu certSIGN și de faptul că putem oferi clienților noștri comuni soluții complete de management al documentelor însoţite de semnăturile electronice necesare. Una dintre prioritățile noastre este aceea de a ne alinia permanent portofoliul de soluţii la cererea pieței, oferind soluții digitale care să acopere întregul ciclu de viață al documentelor, de la momentul la care sunt generate, până la aprobarea, stocarea și semnarea lor electronică”, afirmă Andreea Mocanu, Digital Business Services Manager în cadrul Konica Minolta Business Solutions România.

Soluțiile de semnătură electronică calificată integrate cu aplicaţiile de management al documentelor pot fi utilizate atât în domeniul comercial (semnare contracte, de exemplu), operaţional (cum ar fi aprobarea şi/sau semnarea documentelor de achiziţii), cât şi al relațiilor de muncă (semnare contracte şi acte adiţionale), fiind integrate și cu serviciul de arhivare electronică.

Datorită calității de furnizor autorizat de servicii de arhivare electronică, conform legislației naționale (Legea nr. 135/2007), certSIGN asigură prin certARCHIVE respectarea tuturor reglementărilor legislative în vigoare privind arhivarea documentelor în formă electronică. Prin intermediul acestui serviciu, documentele semnate electronic pot fi trimise în mod automat către o arhivă electronică cu valoare legală.

Folosind aceste soluții integrate, utilizatorii elimină o mulțime de activități purtătoare de costuri, timpi de pregătire şi transportul documentelor.

„Cea mai mare parte a activităților de business se desfășoară în mediul digital, iar transformarea digitală nu mai e doar o sintagmă la modă, ci un proces continuu cu doi actori importanți: furnizorii de tehnologie și utilizatorii. Credem foarte mult în acest parteneriat deoarece le oferă utilizatorilor o experiență complet online de gestionare a documentelor electronice, care nu doar că îmbunătățește eficiența activității prin reducerea costurilor operaționale, ci garantează și valoarea legală și integritatea documentelor semnate electronic”, adaugă Aurel Meiroșu, Manager Dezvoltare Afaceri Servicii de încredere, certSIGN.

Certificatele digitale calificate, emise de certSIGN în conformitate cu Regulamentul eIDAS, permit generarea unei semnături electronice calificate cu valoare legală, având efectul juridic echivalent al unei semnături olografe și atestând identitatea semnatarului. O semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat eliberat într-un stat membru UE este recunoscută drept semnătură electronică calificată în toate celelalte state membre.