Indiferent de industrie, fiecare companie trebuie sa introduca un sistem de metrici, nu doar pentru a masura succesul afacerii, al proceselor si resurselor umane, cat mai ales pentru a fi in masura sa identifice unde si ce anume mai trebuie optimizat. Pentru a face acest lucru, companiile trebuie sa introduca un sistem de metrici pentru a masura fiabilitatea depozitului.
Primul pas in selectarea corecta a indicatorilor pentru sistemul WMS este acela de a intelege rolul pe care depozitul il joaca in cadrul organizatiei dumneavoastra. În cazul in care in cadrul afacerii dumneavoastra depozitul are una dintre cele mai importante contributii, si anume sa se asigure ca clientul primeste comanda in cel mai scurt timp posibil, atunci ar trebui sa va concentrati pe un set de indicatori externi bazat pe experienta client.
● Rata de comenzi livrate complet si la timp
● Rata de comenzi onorate cu succes
● Rata de retentie a clientilor (procentul clientilor care revin si cu o a doua comanda)
● Durata de pregatire a comenzii (de la data primirii comenzii si pana la data trimiterii
acesteia spre livrare)
Pentru afacerile unde depozitul este considerat a fi necesar, dar nu si strategic, atunci ar trebui sa se urmareasca un control si o reducere a costurilor aferente depozitului. Cateva valori care ar trebui urmarite cu ajutorul sistemului WMS sunt:
● Productivitatea
● Costuri vs. venituri
● Utilizarea capacitatilor disponibile
În cazul in care valoarea stocurilor este disproportionata in raport cu costul de functionare a depozitului, atunci ar trebui sa urmariti:
● Precizia inventarului (numaratoarea fizica ar trebui sa se potriveasca cu cantitatile din baza de date)
● Rata de miscare a stocurilor
● Rata stocurilor fara necesar
Atunci cand alegeti ce metrici sa urmariti cu solutia WMS, trebuie sa va asigurati ca acestea sunt aliniate la misiunea strategica a organizatiei dumneavoastra: imbunatatirea satisfactiei clientilor, reducerea costurilor operationale, reducerea costurilor de inventar, etc.