Trenul urban monorail Kitakyushu leagă treisprezece staţii pe o distanţă de 8,8 kilometri, de la staţia Kokura la staţia Kikugaoka din Kitakyushu City, Fukuoka, Japonia. În medie, 31.000 de persoane folosesc acest tren zilnic, printre ei numărându-se studenţi, salariaţi şi vizitatori ai pistei de curse sportive Kokura.
Accidentele se întâmplă foarte rar, deoarece trenul rulează deasupra solului şi nu se intersectează cu alte linii ferate. De fapt, acest tren nu a avut niciodată parte de un accident major. De asemenea, este foarte fiabil – poate opera în condiţii de vreme extremă precum căderi abundente
de zăpadă, când alte servicii de transport sunt paralizate. La inaugurarea monorailului toate echipamentele pentru servicii, incluzând porţile pentru bilete automate, maşinile de eliberare bilete şi echipamentele de la casele de bilete erau conectate prin intermediul unei reţele online.
Ulterior, sistemul a început să aibă probleme, şi atunci datele de la echipamentele pentru servicii au fost transportate prin folosirea de dispozitive media portabile. Mai târziu compania şi-a adaptat reţeaua de monitorizare securitate din staţii pentru a transmite date, însă şi aici au apărut probleme.
,,Totul, de la echipamentele pentru servicii din fiecare staţie, PC-urile, reţeaua şi PC-urile din sediu folosite pentru agregarea datelor, provenea de la vendor diferiţi. Când apărea o cădere undeva, era dificil de analizat şi rezolvat”, declara Tsutomu Yanase, General Manager al Diviziei Facilităţi, Kitakyushu Urban Monorail Co., Ltd.
Pentru îmbunătăţirea experienţei clienţilor, compania a introdus carduri inteligente reîncărcabile şi tichete Quick Response (QR) în octombrie 2015. Cu ajutorul cardurilor inteligente este suficientă o simplă trecere a cardului prin faţa porţii pentru efectuarea plăţii şi urcarea în tren.
,,Spre deosebire de tichetele magnetice, tichetele QR permit pasagerilor să treacă de poarta de acces doar prin atingerea codului QR tipărit de poartă”, a spus Tsutomu Yanase.
Pentru a suporta sistemul de carduri inteligente şi tichete QR, toate echipamentele pentru servicii ale trenului Kitakyushu au trebuit reproiectate şi înlocuite. În plus, a fost nevoie de o nouă reţea de conectare a noilor echipamente din cadrul fiecărei staţii la sediul central, şi de facilitare a comunicaţiilor de înaltă fidelitate legate de datele corespunzătoare tichetelor. De asemenea, compania dorea să-şi gestioneze central noua reţea, care era distribuită de-a lungul distanţei de 8,8 kilometri şi al celor treisprezece staţii care compun sistemul monorail.
SOLUTIA
Pentru satisfacerea nevoilor, Yanase a apelat la firma de consultanţă OMRON Field Engineering Kyushu Co., Ltd (OFE Kyushu). Compania a ales OMRON pentru furnizarea noilor echipamente pentru servicii şi reţea. Pentru switch-urile de bază, de distribuţie şi de margine a reţelei, OFE Kyushu a propus produsele de reţea Allied Telesis.
Yusuke Nakahara de la OFE Kyushu explică: ,,În cadrul unei infrastructuri de reţea de transport nu e loc de căderi – iar dacă o asemenea cădere apare, ea trebuie imediat remediată. Cerinţele noastre principale erau legate de răspunsul prompt în caz de cădere şi de serviciul excelent al reţelei. Am propus produsele Allied Telesis deoarece suntem parteneri cu ei de multă vreme în construcţia de reţele şi am simţit că produsele lor sunt de mare încredere.”
A fost conceput un proiect de reţea de mare fiabilitate, astfel încât echipamentele electronice de emitere tichete şi porţile de acces să poată suporta fluxuri zilnice de mii de pasageri. Un switch modular de bază Allied Telesis SwitchBlade® x908 şi switch-uri de distribuţie x610 Series folosesc Virtual Chassis Stacking (VCStack) pentru a forma un singur dispozitiv virtual compus din unităţi
multiple. Această configuraţie asigură transfer de date de mare performanţă, iar în conjuncţie cu conexiunile multiple prin fibră între dispozitive se ajunge la situaţia în care reţeaua nu are puncte de cădere, astfel asigurându-se timpul maxim posibil de operare continuă. Switch-urile Allied Telesis x210 Series de la marginea reţelei leagă porţile de acces, casele de bilete şi alte sisteme din infrastructură. Pentru gestionarea centralizată a întregii reţele a fost implementat sistemul AlliedView™ Network Management System (NMS).
Compania poate sta acum liniştită datorită noii reţele
Operaţiunile de construcţie a reţelei conduse de OFE Kyushu au decurs foarte bine, inclusiv instalarea echipamentelor de reţea. În martie 2015 au fost instalate noi echipamente de servicii la staţia Heiwa-dori pentru crearea unui mediu de testare şi training. Locaţia a fost folosită pentru instruirea şi orientarea personalului, precum şi pentru teste de performanţă reţea şi schimbări potenţiale ale configuraţiei înainte de lansarea oficială.
,,Pentru mediul de testare din staţia Heiwa-dori am înfiinţat o staţie virtuală în reţea. Produsele de la Allied Telesis au fost foarte uşor de folosit şi nu am avut probleme să configurăm echipamentele
ca să ne satisfacă necesităţile,” a spus dra. Kanae Hamawaki de la OFE Kyushu.
Noile maşini de eliberare tichete, porţile automate şi echipamentele de reţea au fost instalate la sfârşitul lui septembrie 2015. În total au fost înlocuite 40 de automate de tichete şi 52 de porţi de
eliberare tichete în toate cele 13 staţii de monorail. Allied Telesis a sprijinit instalarea noilor echipamente prin folosirea de echipamente de rezervă la locaţii, astfel încât să nu apară timpi de nefuncţionare în cursul schimbărilor. În orice caz, aceste echipamente de rezervă s-au dovedit inutile, deoarece transferul de switch-uri a decurs fără probleme.
Gestiune uşoară a noii reţele prin utilizare largă a cardurilor inteligente
Kitakyushu Monorail a reuşit să introducă cu succes noile echipamente şi să facă tranziţia către cardurile inteligente. În prima zi de lucru a noului sistem, gradul de utilizare a cardurilor inteligente a fost de circa 40%, însă după doar două săptămâni a crescut deja la 70%, fapt care a făcut din folosirea sistemului monorail o experienţă şi mai facilă.
Atât echipamentele din staţii cât şi reţeaua operează fără probleme de la lansarea oficială din data de 1 octombrie.
Graţie Alliedview NMS, OFE Kyushu monitorizează şi gestionează centralizat reţeaua cu mare uşurinţă. Dl. Nakahara a spus: ,,Acum putem vedea clar dacă apar orice fel de probleme. NMS ne alertează atunci când detectează o problemă, fapt care ne ajută enorm.”