Aproape 7.500 de companii mici și foarte mici, cu cel mult 50 de angajați, au scos în piață mai mult de 50.000 de joburi de la începutul anului și până acum.
Raportat la cele 120.000 de joburi postate de toți angajatorii, numărul reprezintă aproape jumătate din pozițiile deschise pentru candidați. În funcție de dimensiune, următoarele cele mai active companii au fost cele care au între 51 și 250 de angajați și abia apoi cele foarte mari, cu peste 250 de angajați.
Nevoia cea mai mare de candidați vine din partea companiilor mici și mijlocii din București și Ilfov, Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Timișoara și Constanța. Profilul pe care îl caută cel mai frecvent este cel al candidaților entry-level (care au între 0 și 2 ani de experiență), urmați de candidații mid-level (2-5 ani de experiență), dar și candidați care nu au deloc experiență. Seniorii (mai mult de 5 ani de experiență) și managerii reprezintă categoriile cel mai puțin vizate de angajatorii mici și foarte mici.
Dacă, la nivel general, salariile sunt menționate în 36% dintre anunțuri, în cazul companiilor mici și foarte mici acest procent depășește 50%. Companiile care dau dovadă de cel mai ridicat nivel de transparență sunt cele din retail, servicii, turism, transport / logistică și call center / BPO.
Potrivit datelor oficiale, la începutul lunii mai, numărul microîntreprinderilor active în România era de 413.466 firme.