După o perioadă în care au fost foarte populare, ceasurile inteligente par să își fi atins vârful de piață, vânzările scăzând dramatic în a doua parte a anului 2016.
Conform unui raport al industriei de acest tip, întocmit de IDC, în al treilea trimestru a lui 2016, vânzările au fost de doar 2,7 milioane de unități, față de aceeași perioadă din 2015, când au fost vândute 5,6 milioane de unități. Acest lucru înseamnă un declin de 51,6% într-un singur an.
IDC oferă și o serie de explicații pentru această reducere, printre care problemele de la lansare, întârzierile Android Wear și lipsa unor abordări care să le facă atractive pentru consumatori. Liderul de piață rămâne Apple Watch, cu un număr de 1,1 milioane dispozitive vândute în perioada analizată, fiind vândut pentru prima dată pe scară largă anul acesta și în zona de retail.
În acest context, o altă explicație pentru declin este așteptarea generației următoare de Apple Watch, lansată în septembrie, existând scenariul în care consumatorii nu au mai cumpărat dispozitive în așteptarea noului produs, scenariu ce urmează să se confirme sau infirme în următoarele luni, până acum estimările fiind rezervate. Noul produs poate avea șanse mai mari în fața consumatorilor pretențioși, fiind conceput ținând cont de reclamațiile anterioare, fiind rezistent la apă și având o serie mai largă de aplicații și compatibilitate GPS. Rămâne de văzut daca vânzările vor crește odată cu intrarea în sezonul sărbătorilor de iarnă.
De asemenea, decizia Google de a amâna sistemul Android Wear 2.0 vine în dezavantajul producătorilor care sunt nevoiți să decidă dacă lansează noile produse cu sistemul vechi sau dacă așteaptă trecerea vacanței de iarnă pentru a lansa produsele cu noul sistem de operare.
Un alt factor important este decizia Samsung de a amâna lansarea Samsung Gear S3, fără să existe un termen clar pentru acest produs.