O soluție de back-up proiectată profesional este esențială pentru orice companie digitalizată și care se bazează pe date ca să-și deruleze activitatea. Dacă o simplă copie a datelor poate fi suficientă pentru o microîntreprindere spre exemplu, o soluție de back-up care respectă regula 3-2-1 devine necesară pentru companii complexe pentru care pierderea datelor este un risc inacceptabil. O astfel de soluție oferă protecție pe toate planurile, de la defecțiuni hardware sau software, la erori umane și atacuri cibernetice.
Pierderea unor informațiilor esențiale (baze de date din ERP sau CRM, contracte, date bancare etc.) coroborată cu imposibilitatea derulării activității poate aduce falimentul pentru o afacere. Un studiu al National Cybersecurity Alliance (SUA) arată că 60% dintre companiile mici și medii care suferă pierderi semnificative de date sunt nevoite să închidă activitatea după șase luni de la incident. Poate este o statistică extremă, însă în mod evident, pierderea datelor și oprirea activității generează pagube bănești, indiferent de domeniu. Cât pierde un distribuitor care nu poate livra comenzile către clienți câteva zile? Cât pierde un magazin online care nu poate vinde câteva zile? Pentru a evita aceste scenarii, adoptarea unei soluții de back-up bazată pe regula 3-2-1 poate deveni o adevărată măsură de supraviețuire.
Ce înseamnă back-up profesional? Cele trei reguli ale strategiei 3-2-1
Strategia 3-2-1 pentru protejarea și recuperarea datelor a fost creată, în urmă cu peste 20 de ani, de fotograful american Peter Krogh, după numeroase discuții cu profesioniști IT. Deși tehnologia de stocare a evoluat, cele trei reguli au rămas aceleași:
• 3 copii ale datelor. Se recomandă realizarea a trei copii pentru datele importante, originalul și cel puțin alte două copii. Copierea datelor trebuie realizată zilnic sau cât mai frecvent;
• 2 suporturi diferite. Folosiți două tipuri diferite de stocare pentru fiecare copie a datelor pentru a elimina orice posibilitate de pierdere a lor (hard drive intern, extern, stocare în cloud etc.);
• 1 copie off-site. Una dintre cele trei copii trebuie să fie păstrată într-o locație diferită de sediul companiei (pentru a vă asigura că toate copiile de siguranță nu pot fi distruse de evenimente de tipul dezastrelor naturale, spre exemplu. Această copie specială poate exista fizic într-o locație diferită, sau poate fi copiată pe o platformă cloud.
Cum funcționează recuperarea datelor în metodologia 3-2-1
În cazul în care datele originale au fost deteriorate sau pierdute, ele vor fi recuperate pe baza copiei de rezervă, disponibilă intern, în sistemul de stocare ales ca secundar. Dacă nici această a doua copie nu poate fi folosită, din diferite motive, este necesară recuperarea pe serverele interne a datelor copiei off-site. După ce toate datele au fost recuperate, este necesară reluarea procesului de copiere, conform strategiei 3-2-1, cât mai curând posibil.
Strategia de back-up profesional 3-2-1 a fost testată în timp și rămâne o metodă universală, de bază, pentru protecția datelor. Totuși, din cauza evoluției metodelor de stocare, abordarea trebuie nuanțată.
Ce opțiuni oferă o soluție de back-up professional
Există mai multe tipuri de back-up profesional dintre care poți alege sau pe care le poți combina:
• Full back-up implică crearea unei copii complete a tuturor fișierelor, dosarelor și datelor (atât din aplicațiile on-premises cât și din cloud) ale unei organizații. Practic, toate datele sunt copiate într-o singură versiune și sunt transferate către sistemul de back-up. Un dezavantaj al acestei metode este acela că necesită mult timp și spațiu de stocare.
• Incremental back-up presupune copierea de siguranță a tuturor fișierelor, dosarelor și datelor care s-au modificat de la ultima activitate de back-up. Consumă mai puțin spațiu de stocare, back-up-ul este rapid, dar timpul de recuperare a datelor este mai mare, pentru că vor trebui accesate mai multe fișiere de back-up.
• Differential back-up, o variantă situată între full back-up și back-up-ul incremental, presupune copierea datelor care au fost create sau modificate de la ultimul full back-up, nu doar schimbările de la ultimul back-up incremental. Este mai rapid decât full back-ups, dar are nevoie de mai mult spațiu decât incremental back-ups.
• Mirror back-up presupune ca o replică identică a datelor critice este creată și stocată într-o locație separată. În contextul securității cibernetice, back-up-urile „oglindă” sunt folosite pentru protejarea celor mai importante date și sisteme dintr-o companie împotriva pierderii și a atacurilor de tip ransomware.
• Cloud back-up (back-up online sau back-up remote, la distanță) implică copierea datelor organizației în unul sau mai multe servere în cloud, remote, deținute și administrate de furnizori terți de servicii cloud.
M247 Back-up as a Service (BUaaS)
Mai nou o soluție de back-up poate fi și livrată din cloud ca Back-up as a Service (BUaaS), o alegere potrivită mai ales pentru companiile care nu au o echipă de IT care să gestioneze procesele de protecție și recuperare a datelor. Organizațiile pot cumpăra acest tip de serviciu sub formă de abonament, cu costuri reduse și implementare rapidă.
M247 Back-up as a Service (BUaaS) bazat pe tehnologie Veeam este un astfel de exemplu. Este o soluție de back-up completă pentru recuperarea instantanee și managementul datelor, cu securitate cibernetică integrată. Organizațiile vor beneficia de flexibilitate, de adaptarea rapidă la nevoile lor de securitate, de reducerea costurilor și de scalabilitatea nelimitată.
M247 Back-up as a Service este ușor de configurat și de utilizat și oferă opțiunea de verificare automată anti-malware la salvarea datelor. În plus, se bazează pe tehnologia de back-up a Veeam, lider de piață recunoscut de experții industriei, contribuind la reducerea timpului de inactivitate și a pierderilor de date și de resurse pentru companii și clienții acestora.
Pentru o ofertă personalizată contactează echipa de specialiști la sales@m247.ro.