Creşterea veniturilor și a profitabilității AUSTRIACARD HOLDINGS AG (ACAG) se accelerează în primul semestru 2024, datorită expansiunii segmentului tehnologic.
Veniturile Grupului în prima jumătate a 2024 au crescut cu 7,0% comparativ cu primul semestru al anului 2023, ajungând la 192 milioane EUR, creştere datorată cvadruplării veniturilor din servicii de transformare digitală și creșterii segmentului de soluții de management al documentelor.
Din punct de vedere al cluster-ului geografic, veniturile din Europa Centrală şi de Est și DACH cresc cu 14,2%, ajungand la 121,6 milioane EUR, iar veniturile din Turcia, Orientul Mijlociu și Africa cresc cu 24,5% fiind de 37,5 milioane EUR, cele două zone definind evoluția veniturilor Grupului.
Mixul imbunăntățit al vânzărilor a adus o creștere de 10.1% a profitului brut ajungând la 48,8 milioane EUR. Totodată a îmbunătățit şi marja de profit brut care a ajuns la 25,4% față de 24,7% în aceeași perioadă a anului trecut.
Includerea mult mai accentuată, în mixul de vânzări, a componentei de tehnologie, împreună cu controlul costurilor operaționale (OPEX), sporesc semnificativ profitabilitatea operațională, conducând la o creştere de 11,2% a EBITDA ajustat ce ajunge la 28,8 milioane EUR și o marjă de 15,0%.
Profitul net după impozitare a ajuns la 11,2 milioane EUR, iar marja a fost de 5,9%.
Finalul primului semestru arată că obiectivele propuse pentru întreg anul 2024 sunt pe cale de a fi atinse sau depășite.
Vicepreședintele și CEO-ul Grupului AUSTRIACARD HOLDINGS AG, Manolis Kontos, a menționat:
„În concordanță cu potențialul pe care l-am evidențiat în primul trimestru al anului 2024, creșterea s-a accelerat semnificativ în al doilea trimestru, determinată de o sporire cu circa 13% a veniturilor, ceea ce duce în prima parte a anului la o creștere a veniturilor cu 7% și a EBITDA de 11,2%. Strategia noastră de tranziție a companiei într-un furnizor de soluții tehnologice prinde contur deja, veniturile acelui segment crescând de 4 ori până la 16,3 milioane EUR, comparativ cu 4,4 milioane EUR în primul semestru al 2023.
Creșterea a fost atinsă și în segmentul Document Lifecycle Management, în timp ce soluţiile de cipuri securizate si plăţi au înregistrat o scădere ușoară la nivelul raportat ca urmare a întreruperii activității de vânzare angro de module cu cipuri cu marjă redusă, rezultată din decizia noastră de a ne concentra pe vânzarea de soluții complete de carduri inteligente.
Continuăm să ne extindem în Turcia, Orientul Mijlociu şi Africa, un cluster geografic de la care avem așteptări mari de creștere, păstrându-ne în același timp prezența dominantă pe toate piețele pe care operăm, precum și în neobanking, unde produse mai sofisticate precum cardurile metal se dovedesc a fi un instrument de marketing puternic pentru clienții noștri B2B care caută inovație în oferta lor. Suntem pe cale să îndeplinim şi să depășim estimarile noastre de creștere a veniturilor cu 10% și o creștere procentuală mai mare a EBITDA, având la bază sinergii în operare şi un mix de vânzări îmbunătățit, înclinat preponderent către tehnologiile de transformare digitală.”