Echipa Transart derulează în această perioadă o serie de evenimente, sub titulatura Business Intelligence Café, în principalele orașe din țară. Primele evenimente s-au desfășurat deja în Cluj, București și Iași, iar în săptămâna aceasta ne vom vedea cu clienți și companii de top Timișoara.
Prin aceste evenimente Transart își propune să aducă în atenția clienților săi câteva aspecte legate de modul în care compania percepe evoluțiile din ultimii ani în ce privește tehnologiile din zona Business Intelligence: care va fi impactul acestora în perioada care urmează și cum poate sprijini Transart echipele de management cu astfel de instrumente.
Dacă ne-am uita mai atent la modul în care o anumită categorie de companii exploatează datele de care dispun pentru a conduce și dezvolta afacerea, am putea spune că asistăm la o revoluție a modului în care instrumentele BI de vizualizare a datelor schimbă modelul de management al unei afaceri. Vorbim de o revoluție care, privită din perspectiva soluțiilor software pentru afaceri, schimbă maniera în care echipele de management utilizează Business Intelligence. Asistăm la deplasarea centrului de greutate dinspre o utilizare BI de tip analiză și raportare către instrumente vizuale de analiză, predicție și optimizare. Dacă în prezent majoritatea managerilor folosesc instrumentele de BI preponderent pentru controlul operativ al afacerii, noul model transformă Business Intelligence într-un instrument de dirijare proactivă și influențare a dezvoltării afacerii.
Volumul mare de date la care suntem expuși astăzi este în creștere exponențială. Pentru a putea ține pasul cu această evoluție și mai ales pentru a exploata „minele de aur” ascunse în aceste date, considerăm că este necesară adoptarea unor instrumente vizuale de Business Intelligence adecvate, împreună cu suportul unui partener experimentat în a le valorifica. Pariul pe care mizăm și noi este că acele companii care analizează volume mari de date pentru a-și dezvolta propriile produse și servicii sunt cele care vor putea crește accelerat, cele pe care le vom putea numi afacerile viitorului. Numite companii dirijate de date (data-driven company), sunt cele care dau tonul în ce privește inovația ca model de business. Adoptând digitalizarea completă a afacerii companiile vizionare care mizează pe IT pot rămâne competitive și pe termen mediu-lung, alături de afacerile viitorului.
Dacă sunt manager trebuie să înțeleg foarte bine piața în care activez. Trebuie să știu să pun întrebările corecte care mă pot ajuta să identific vectorii cei mai importanți care ținând cont de ceea ce se întâmplă afară, mă ajută să cresc afacerea, vânzările. A găsi răspunsuri la aceste întrebări, ceea ce este echivalent cu a găsi soluții pentru creșterea afacerii, va deveni un exercițiu de rutină, zilnic, pentru managerii care vor utiliza Business Intelligence, ca instrument de analiză vizuală și predicție. Datele interne din afacere pot fi astfel corelate cu prognoze existente preluate din surse externe.
Dar ca de obicei în afaceri, informația este necesară, nu și suficientă. Diferența o vor face managerii care vor acționa pe baza acestor informații, cei care vor reuși să–și construiască mecanisme simple de integrare a datelor externe, peste datele specifice afacerii și mai ales cei care vor fi capabili să pună rapid în practică deciziile luate în baza analizelor.
Dacă doriți să aflați cât de departe a ajuns Transart pe acest parcurs și cum vă putem ajuta să începeți sau să continuați procesul de digitalizare al propriei afaceri, vă invităm să ne contactați sau să participați la unul dintre evenimentele noastre – Business Intelligence Café.