Financiar-Bancar — October 9, 2024 at 3:31 pm

Startup-ul românesc XIGA aduce asigurările mai aproape de clienți: în magazinele de proximitate

by

Startup-ul românesc de insurtech XIGA, în parteneriat cu furnizorul de echipamente fiscale Danubius Exim și LIFE IS HARD, companie locală de IT, anunță lansarea unui proiect de facilitare a accesului la asigurări prin intermediul casei de marcat DATECS BlueCash-50, distribuita de Danubius. În prima etapă a proiectului pilot, clienții pot achiziționa asigurări RCA de la magazine de proximitate dotate cu acest dispozitiv, urmând ca alte tipuri de asigurări și locații comerciale să fie introduse în program.

Asigurari

Soluția dezvoltată de XIGA, în care clienții introduc datele autovehiculului și ale proprietarului și apoi primesc ofertele de asigurări RCA, va fi instalată pe echipamentele fiscale DATECS BlueCash-50 de la comercianți din România. LIFE IS HARD, lider în transformare digitală pentru afaceri, care deține și o cotă de participare de 10% în XIGA (prin LIH Ventures), asigură dezvoltarea aplicației mobile, conectivitatea și implementarea soluției pe dispozitivele fiscale. Ofertele asiguratorilor sunt puse la dispoziție de XIGA Marketing SRL, asistent în brokeraj al Transilvania Broker de Asigurare SA, unul dintre cei mai importanți brokeri de asigurări din România.

„Obiectivul nostru principal este să creștem gradul de acces al serviciilor financiare și în comunități mai mici din România, oferind soluții accesibile pentru toți, inclusiv pentru cei care nu sunt familiarizați cu tehnologia digitală. Serviciul nostru de <last mile delivery> oferă sprijinul uman necesar acelor clienți care au nevoie de ghidaj personalizat, în magazine sau locații din proximitate, astfel încât să nu se piardă în complexitatea proceselor financiare. Ne dorim ca prin această inovație să facilităm accesul la asigurări și să contribuim la crearea unui ecosistem financiar incluziv”, a declarat George Oprea, fondatorul XIGA.

xiga asigurari danubiusClienții vor fi asistați de personalul din locațiile comerciale, iar plata se va face cu cardul direct la terminalul DATECS BlueCash-50, distribuit în România de Danubius Exim. Pentru comercianții interesați de promovarea acestor servicii în locațiile proprii, aceștia vor trebui să se doteze cu noul echipament fiscal DATECS BlueCash-50 și să activeze aplicația mobilă XIGA.

„Acest proiect are o anvergură mult mai mare decât pare la prima vedere. Motivul principal este că aduce în prim-plan promisiunea făcută de Danubius pieței de retail: platforma BlueCash oferă comercianților oportunitatea de a genera venituri suplimentare, dincolo de vânzarea produselor clasice. Obiectivul nostru este să furnizăm comerțului din România ‘uneltele’ necesare pentru a face față provocărilor actuale, fie că este vorba de competiția cu marii comercianți sau cu multinaționalele. În același timp, prin parteneriatul cu XIGA și Transilvania Broker, facilităm accesul mult mai ușor al produselor de asigurare pe piață. Concret, peste 8.000 de dispozitive Datecs BlueCash 50 instalate vor avea această opțiune activă de acum. Decizia de activare rămâne la latitudinea comercianților. Mulțumesc echipelor XIGA și LIFE IS HARD pentru implicarea lor”, a declarat Velin Ganev, CEO DANUBIUS.

Pașii ce vor fi urmați de clienți:

1. Personalul din locație introduce datele mașinii și cele personale în aplicația XIGA de pe terminalul DATECS BlueCash-50
2. Clientul primește oferte de la mai multe companii de asigurare pe ecranul aceluiași terminal
3. Alege oferta care i se potrivește cel mai bine
4. Confirmă acceptarea ofertei.
5. Plătește cu cardul valoarea poliței de asigurare
6. Poliția este ulterior primită pe adresa de email furnizată, conform cerințelor legale.

Gabriel Login, membru CA al Transilvania Broker, a declarat: „Suntem încântați să ne alăturăm XIGA și LIFE IS HARD în acest proiect inovator de <last mile delivery> pentru asigurări. Colaborarea noastră îndelungată cu LIFE IS HARD a fost un factor determinant în decizia de a ne implica în acest proiect care aduce o abordare nouă în domeniul asigurărilor. Suntem mândri să anunțăm că, împreună, am implementat cu succes această soluție, demonstrând puterea parteneriatului nostru în fața provocărilor. Ca broker de asigurare cu o experiență de peste 15 ani și o rețea extinsă de colaboratori, suntem entuziasmați să contribuim la democratizarea accesului la asigurări și să aducem un plus de valoare clienților noștri prin această inițiativă de pionierat”.