Nume mari din mediul de afaceri și tehnologie din România şi Europa au urcat pe scena Teatrului Național București în cadrul celei de-a patra ediții a Microsoft Summit.
Evenimentul a adus în sălile teatrului mai bine de 800 de participanți din managementul de vârf al companiilor din România, atât consumatori cât și furnizori de tehnologie. În fața lor au susținut prezentări și demonstrații unele dintre cele mai mari nume implicate în domeniul tehnologiei de afaceri – de la manageri de vârf la start-up- uri de succes și jurnaliști de talie mondială.
Tema evenimentului, „Transformarea Digitală”, pleacă de la nevoia tot mai stringentă de a adopta o viziune nouă asupra inovației în business. Serviciile de cloud, noile tehnologii de productivitate și mobilitate și analiza datelor devin piloni principali și esențiali ai activității unei companii în epoca digitală, transformând procesele, produsele și modul în care interacţionăm în cadrul şi în exteriorul companiei.
„Pentru a-și păstra relevanța pentru următorul deceniu și poate și mai mult, companiile trebuie să dezvolte și să implementeze o strategie digitală”, a declarat Gabriela Matei, General Manager Microsoft România, în deschiderea evenimentului. ”Transformarea digitală oferă în același timp probabil cea mai mare oportunitate de afaceri a acestei generații, în orice domeniu, și asta este ceea ce reprezintă de fapt misiunea Microsoft: să sprijinim fiecare om și fiecare organizație de pe planetă să realizeze mai mult”.
Prezentarea lui David Rowan, director editorial al revistei britanice WIRED, a purtat titlul „De ce lucrurile nu se vor mai mișca atât de încet niciodată”. Exemplele de inovație și transformare aduse l-au ajutat pe Rowan să argumenteze imperativul unei noi viziuni. „Fiecare tip de companie, fie că vorbim de produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate și o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă”, a spus jurnalistul.
Ionuț Simion, Country Manager al PwC România a abordat subiectul transformării digitale din punctul de vedere al celebrei firme de consultanță. „Este un catalizator al schimbării mediului de afaceri pentru o lume în care consumatorii digitali i-au depășit deja ca număr pe cei tradiționali ” a spus el. „Deja procesul e în plină desfășurare – în 2015, 68% din investițiile totale în tehnologie au venit din alte surse decât bugetul departamentelor de IT”.
Paula Januszkiewicz, CEO al CQURE și Thomas Ainscough, expert în securitate cibernetică pentru compania GUVNOR, au vorbit despre oportunitățile și provocările de securitate pe care le aduce epoca digitală din punctul de vedere al hacker-ului (Paula) și al celui ce trebuie să-l oprească (Thomas).
„Transformarea digitală face ca nevoia de securitate cibernetică să evolueze dintr-un aspect controlat de departamentul IT într-o preocupare a business-ului ca întreg. Tehnologiile de securitate rămân esențiale, dar funcționează doar dacă sunt însoțite de schimbări în educația utilizatorului și cultura organizației”.
A doua parte a zilei a fost dedicată unei serii de prezentări și panel-uri care au reunit unele dintre cele mai importante nume din sfera mediului de afaceri regional – lideri în domeniile telecomunicațiilor (Liudmila Climoc, CEO al Orange România), banking-ului (Dana Demetrian, EVP BCR și Andrei Georgescu, COO Quipu, divizie a ProCredit), Oil & Gas (Sorin Delcea, KMG Rompetrol) sau real-estate (Tatian Diaconu, Immochan). Discuțiile, desfășurate în paralel pe patru track-uri, au abordat oportunitățile și provocările aduse mediului de afaceri de imperativul transformării digitale prin prisma și din experiența unora dintre companiile aflate în avangarda ei.