Aplicația financiară Revolut Business dă publicității un studiu realizat alături de compania de cercetare Dynata, care ne arată că tot mai multe companii se orientează spre fintech-uri, în defavoarea băncilor tradiționale, pentru a-și rezolva nevoile financiare, urmând tendințele din segmentul serviciilor pentru persoane fizice.
Studiul a fost realizat pe un eșantion format din 2.850 de factori de decizie din companii din șapte piețe europene și pregătește lansarea noii versiuni a aplicației pentru companii și antreprenori, Revolut Business 5.
Conform studiului comandat de Revolut, 60% dintre afaceri consideră că băncile tradiționale sunt prea lente pentru nevoile lor financiare. Aproape jumătate dintre respondenți (48%) menționează printre provocările relațiilor cu băncile clasice taxele și comisioanele mari, tranzacțiile lente (30%) și o experiență nesatisfăcătoare în utilizarea aplicațiilor mobile (19%). Aceste neajunsuri îi împing pe antreprenori și pe managerii din companii spre fintech-uri, pentru care agilitatea și inovația sunt principii de bază. Patru din cinci afaceri românești (80%) ar avea încredere într-un fintech care să le ajute cu nevoile lor financiare.
Produsele și serviciile inovatoare sunt percepute de majoritatea respondenților (55%) ca cel mai important beneficiu al utilizării unui fintech. Taxele mai bune sunt al doilea avantaj menționat (45%) și al treilea – capabilități mobile îmbunătățite (39%). Astfel, 27% dintre respondenți ar prefera să-și gestioneze nevoile financiare ale business-ului cu sprijinul unei companii fintech, în timp ce 60% ar combina serviciile fintech cu băncile tradiționale. Preferința pentru utilizarea unui fintech este mai mare în rândul respondenților din industrii precum tech (54%) și retail (36%), precum și în rândul companiilor mijlocii (251-1.000 de angajați, cu 45%).
Revolut vine cu un sprijin suplimentar pentru clienții din segmentul B2B, lansând Revolut Business 5, care oferă o experiență îmbunătățită atât utilizatorilor de aplicații mobile, cât și celor care folosesc desktop-uri, pentru a răspunde nevoilor în evoluție ale industriei. Aplicația Revolut Business beneficiază de un design îmbunătățit pentru a ajuta companiile să economisească mai mult timp și bani.
În România, studiul a mai arătat că:
● 35% dintre respondenți folosesc deja un fintech în scopuri de afaceri
● 54% dintre respondenții din companiile de tehnologie folosesc deja fintech-uri pentru a-și gestiona afacerile, urmate de firmele de ospitalitate (33%)
● 37% dintre companiile din domeniul financiar iau în considerare utilizarea unui fintech ca unul dintre partenerii lor de afaceri, iar jumătate dintre companiile din domeniul sănătății ar avea încredere într-un furnizor de fintech pentru a-și gestiona nevoile financiare, dar încă le lipsește un plan în acest sens
● Taxele mai avantajoase (60%) și produsele și serviciile mai inovatoare (60%) sunt principalele beneficii pentru companiile mari cu peste 1.001 de angajați atunci când vine vorba de utilizarea unui fintech