INTERVIU — November 14, 2016 at 8:15 am

Radu Nicolae, Micro Focus: Mulţi clienţi au infrastructuri mainframe instalate cu multă vreme în urmă.

by

dsc_7451

Micro Focus este compania care a reunit sub propria umbrelă nume cu tradiţie pe piaţa de tehnologie cum sunt Novell sau NetIQ. Recent, firma a decis să-şi deschidă şi aibă şi o reprezentare mai intensă la nivel local pentru piaţa românească. Cu ocazia Romsym Day, evenimentul anual al Romsym Data, distribuitor al soluţiilor Micro Focus, Radu Nicolae, Micro Focus Country Account Manager pentru România, a discutat cu revista Club IT&C despre planurile firmei legate de piaţa locală.

Club IT&C: Cu un an în urmă, nu existau planuri specifice ale Microfocus legate de România. Ce s-a schimbat în cursul acestui an?

Radu Nicolae: În acest moment, activitatea Micro Focus în România începe să se concretizeze. La sfârşitul anului trecut, Microfocus a înglobat toate diviziile separate de afaceri, cum sunt Novell, NetIQ, păstrând ca divizie la nivel regional SuSE şi aducând în plus unitatea de afaceri care se ocupă de Borland şi soluţiile care se concentrează pe dezvoltarea de aplicaţii de testare Cobol. În România, soluţiile bazate pe Cobol şi Borland au fost considerate mai vechi, fiind folosite ca limbaje de programare acum douăzeci de ani. Ce aducem noi sunt soluţii dezvoltate pe aceleaşi limbaje de programare, dar care îmbunătăţesc infrastructurile de tip mainframe implementate acum cincisprezece sau douăzeci de ani şi care funcţionează pe baza acestor limbaje de programare. Este o nişă un pic mai complicată.

Club IT&C:  Care ar fi motivul insistenţei pe o astfel de nişă?

Radu Nicolae: Este o alternativă. Sunt încă mulţi clienţi care au infrastructuri mainframe instalate cu multă vreme în urmă. În plus, în România nu sunt mulţi clienţi care să-şi permită să investească în infrastructuri cu totul noi. Noi spunem că nu este neapărat nevoie de înlocuirea infrastructurii hardware, ci se poate înlocui doar partea software pentru îmbunătăţirea rezultatelor. Este ca şi cum s-ar face o actualizare hardware doar din soft.

Club IT&C: Şi cum procedaţi?

Radu Nicolae: Momentan încercăm să găsim clienţii potriviţi pentru aşa ceva. Nu sunt foarte mulţi clienţi potenţiali deoarece aici dezvoltarea infrastructurilor IT s-a început cu aproximativ cinci ani mai târziu decât în restul Europei Centrale. Diferenţele sunt uriaşe. În Slovenia, de pildă, doar anul trecut şi acum doi ani au fost dezvoltate douăzeci de proiecte bazate pe mainframe. În România dacă mai există zece clienţi care să utilizeze infrastructuri de acest tip.

Club IT&C: Ce faceţi pentru clienţii cu alt gen de infrastructuri?

Radu Nicolae: Aici venim cu soluţiile bazate pe NetIQ. Aici vorbim de soluţii de recuperare în caz de dezastre, un subiect fierbinte având în vedere ce s-a întâmplat anul acesta în infrastructurile IT din România. Vorbim de soluţiile de migrare de centre de date care, la fel, au început să devină mai interesante în România deoarece au început să apară centrele de outsourcing care aduc datele clienţilor din Europa aici. Vorbim de partea de Novell, de soluţii de endpoint management, de soluţii de smart print server. Sincer, portofoliul Micro Focus din acest moment îmi permite să afirm că avem o soluţie pentru orice tip de client. Chiar dacă luăm în calcul doar componentele principale, portofoliul nostru de soluţii ajunge la treizeci-patruzeci de repere extrem de importante.

Club IT&C: Este migrarea centrelor de date o soluţie pentru România?

Radu Nicolae: Ramane de văzut în perioada imediat următoare. Din punct de vedere al centrelor de date, cu cât reglementările sunt mai stricte, cu atât siguranţa este mai bună. Eu zic că, da, pentru România este o soluţie deoarece, din punct de vedere al securităţii IT, noi suntem printre primele ţări în Europa, fără niciun fel de discuţie. Avem oameni bine pregătiţi, avem know-how, avem companii specializate în aşa ceva, indiferent că sunt născute în România sau venite dinafară. Aşadar eu zic că aceasta este o direcţie de viitor, ca să nu mai vorbim de faptul că şi în România de vreo doi ani se discută din ce în ce mai mult despre migrarea în cloud, şi atunci cu atât mai mult migrarea centrelor de date devine interesantă în piaţă. Rămâne de văzut ce se va întâmpla cu legea securităţii informaţionale când va ajunge să fie promulgată.

Club IT&C: Aveţi colaborări cu operatorii de centre de date pentru servicii?

Radu Nicolae: Principiul nostru de business este de a nu lucra direct cu clienţii finali. Avem distribuitori, cum este Romsym Data, şi parteneri de canal. Dar, ca şi implementări, există în mod clar nişte exemple în România, care însă sunt confidenţiale.

Club IT&C: Înţeleg nevoia de confidenţialitate, dar se poate afirma că existenţa unor astfel de exemple determină chiar o tendinţă pe piaţa locală?

Radu Nicolae: Este în mod clar o tendinţă, dar nu ştiu cât de clară. Până la urmă este vorba de educarea pieţei în sensul bun. Atunci când oamenii încep să aibă încredere în infrastructura pe care operatorii de servicii le-o pun la dispoziţie, atunci tendinţa va deveni clară. Momentan există multă reticenţă în piaţă. Odată cu globalizarea, probabil că se va trece mai intens spre operatori de centre de date.

Club IT&C: Care este echipa dedicată Micro Focus în România?

Radu Nicolae: În momentul de faţă eu reprezint Micro Focus la nivel local. Însă plănuim ca într- un interval de timp mediu să creştem echipa locală cu cel puţin două sau trei persoane pe partea de suport tehnic. În plus, pentru România ne putem baza oricând pe centrul de servicii profesionale din Ungaria, care dispune de circa 110 persoane dedicate pe servicii de suport, servicii de implementare şi servicii de presales.

Club IT&C: Care vor fi direcţiile de dezvoltare pe piaţa locală?

Radu Nicolae: Personal, văd două direcţii de dezvoltare. Una ar fi cea de ajutorare a clienţilor care au încă infrastructuri de tip mainframe instalate. A doua direcţie este cea de soluţii de recuperare în caz de dezastre, a soluţiilor de migrare, a soluţiilor de acces şi de management al identităţii. Însă la noi piaţa este destul de volatilă şi tendinţele se schimbă destul de repede şi destul de brusc, aşa că nu pot garanta că aceste direcţii vor rămâne stabile pe termen lung.

Club IT&C:  Ce fel de clienţi sunt potriviţi pentru soluţiile pe care le oferiţi?

Radu Nicolae: Putem să acoperim orice companie care are un număr mai mare de angajaţi. Însă cu soluţiile pe care le avem putem acoperi toată plaja de clienţi existenţi în România, începând cu afacerile de mici dimensiuni de genul caselor de avocatură sau al firmelor de publicitate.