Un studiu realizat de FCC arată faptul că costurile de televiziune prin cablu au crescut de aproape patru ori mai repede decât costul global al vieții în Statele Unite și, deși mulți consumatori au acces la mai multe canale, aceștia nu pot urmări de fapt, nici unul dintre ele. Companiile de televiziune sunt concurate de trecerea la streaming video, dar totuși nu renunță la creșterea prețurilor.
Prețurile pentru serviciul de bază au crescut cu 5,8% anual începând cu anul 2015, în timp ce costul de trai în SUA a crescut doar cu 1,5% în aceeași perioadă. Costurile planurilor de bază ale televiziunilor prin cablu au crescut la 69,03$ în anul 2015, față de 54,44$ în anul 2010.
Prețurile au fost crescute mai puțin în zonele unde există o concurență efectivă, valoarea serviciilor fiind cu 6,4% față de zonele unde un operator nu are concurență. De asemenea, industria televiziunii s-a consolidat, oferind o gamă mai restrânsă de operatori, în special după fuziunea Time Warner Cable, Charter si Bright House și cumpărarea furnizorului de televiziune prin satelit DirecTV de către AT&T. AT&T vrea de asemenea să cumpere Time Warner, mișcare care ar oferi companiilor un control asupra unora din cele mai mari rețele de televiziune din tara, CNN și HBO.
Ca avantaj, operatorii de cablu au extins numărul de servicii și posturi disponibile, numărul de canale de bază crescând de la 117 la 181 în 2015, costul pentru fiecare canal scăzând cu 19%. Totuși, acesta nu poate fi un avantaj principal, mulți beneficiari având o gamă largă de canale pe care nu le vizionează niciodată.