Google atrage atenția că taxele antitrust din Europa ignoră piața de cumpărături on-line, Comisia Europeană nereușind să vadă o piață competitivă robustă.
Google a respins tarifele antitrust pentru serviciul său de cumpărături online impuse de Comisia Europeană, spunând că piața de cumpărături on-line este ,,competitivă cu fermitate.”
Comisia Europeană a acuzat Google că restricționează reclamele de cumpărături ale concurenților săi, Google spunând ca ar trebui făcută o analiză a întregii piețe europene, inclusiv pentru Amazon. Reprezentanții Google spun că scopul serviciului de căutare Google este de a oferii utilizatorilor informații utile, ducând utilizatorul direct la comercianții care vând produsele căutate. Consumatorii ajung la site-urile comerciale, în mai multe moduri, inclusiv prin servicii generale și specializate de căutare, platforme comerciale și social media.
Comisia a depus plângerea inițială antitrust împotriva Google, în aprilie 2015, acuzând Google că își favorizează propriul serviciu de cumpărături în paginile sale cu rezultate generale de căutare. Acuzațiile se referă și la Google Shopping Ads, reprezentanții Google spunând că nu a fost niciodată compromisă calitatea sau relevanța informațiilor pe care le afișează.