Retail / Horeca — January 14, 2025 at 11:55 am

Grupul Żabka se extinde în România cu brandul froo, asistat de Exorigo-Upos

by

Grupul Żabka, unul dintre principalii retaileri europeni de proximitate, a demarat procesul de extindere pe piața din România cu noul brand froo. Exorigo-Upos, cu care compania colaborează de mulți ani pe piața din Polonia, a fost ales drept partener pentru implementarea proiectului. Magazinele froo din România au fost create după modelul celor din Polonia.

English version

Froo

Implementarea unui proiect de o asemenea amploare necesită o gamă largă de competențe și o înțelegere profundă a proceselor de retail și a condițiilor locale. Activitatea IT desfășurată de Exorigo-Upos pentru froo – un lanț de magazine moderne de proximitate în România – a început în februarie 2024 și a durat patru luni. Procesul a implicat numeroși angajați din filiala românească și o echipă de specialiști din Polonia.

„Lansarea unui business într-o altă țară vine întotdeauna cu multe provocări. Totuși, piața românească nu ne este străină, deoarece suntem prezenți aici de nouă ani. Datorită competențelor noastre extinse și cunoștințelor în domeniul software-ului, hardware-ului și serviciilor de retail, am putut să ne asumăm un proiect atât de complex. Acesta a presupus deschiderea de magazine și instalarea de sisteme de supraveghere CCTV în lanțul froo. De asemenea, am furnizat imprimante fiscale și prima și a doua linie de servicii de suport tehnic pentru froo. Un rol important este jucat de echipa noastră locală, care oferă suport personalului de la sediul central”, a declarat Michał Koźliński, Directorul Centrului de Suport Tehnic și Servicii al Exorigo-Upos.

Instalarea sistemelor de supraveghere CCTV în România este supusă unor reglementări stricte, inclusiv aprobarea proiectului de către poliție. Este nevoie de obținerea autorizațiilor și instruirea contractorilor. O altă provocare aparent banală a fost infrastructura rutieră complexă din România, care a necesitat în cele din urmă coordonarea mai multor transporturi. Zeci de paleți cu echipamente au ajuns la timp, asigurându-se în același timp optimizarea costurilor proiectului.

Exorigo-Upos a fost implicată în testarea și coordonarea noului sistem de vânzări, configurând un magazin de testare și primul magazin fizic oficial froo din București.

„Deși ambele sunt țări europene, există diferențe majore între abordările dintre România și Polonia în ceea ce privește realizarea sarcinilor. Rolul nostru a fost să asigurăm o comunicare eficientă și o înțelegere reciprocă a nevoilor fiecărei părți în privința respectării termenelor. În România, se observă o abordare culturală mai relaxată în gestionarea timpului și o tendință de a stabili termene într-un mod mai flexibil. Cu toate acestea, am reușit să ajungem la un compromis și să stabilim condiții optime pentru o colaborare eficientă”, a adăugat Michał Koźliński.

Cu experiența sa în acest tip de implementări și capacitatea de a oferi suport și în afara Poloniei, Exorigo-Upos a furnizat cu succes servicii de implementare, asistență și chiar consultanță de business, aspect crucial pentru primele etape ale brandului pe noua piață. Companiile continuă să colaboreze pentru deschiderea mai multor magazine, peste 50 fiind deja deschise din luna mai 2024, conform strategiei de expansiune a froo.

Froo_v2

Magazinele froo oferă o selecție de gustări de tip bistro și cafea. De asemenea, sunt disponibile pahare cu gheață pentru răcorirea băuturilor și cafea proaspăt măcinată. Pe terasa exterioară sunt amplasate mese pentru clienți.

„Sprijinul Exorigo-Upos pentru proiectul froo este un proces complex, care necesită flexibilitate în modul de lucru al ambelor părți. Cu o logistică adecvată, o înțelegere a reglementărilor locale și o adaptare la noul sistem de distribuție, Exorigo-Upos a contribuit la lansarea magazinelor froo în România la cel mai înalt nivel de calitate. Experiența și gama largă de servicii oferite de companie ne-au determinat să le încredințăm deschiderea următoarelor magazine”, a declarat Radu Trandafir, Director General Froo Romania Retail S.R.L. & DRIM Daniel Distributie.

În Polonia, Grupul Żabka deține peste 11.000 de magazine sub brandul Żabka, precum și magazine autonome Nano, servicii de q-commerce, e-commerce și catering dietetic. Pentru intrarea sa pe piața din România, Grupul se bazează pe o experiență de peste 26 de ani în Polonia.

Exorigo-Upos are un serviciu IT și de echipamente la nivel național, cu 400 de angajați și o rețea de 22 de birouri de service. Compania oferă servicii de suport în mai multe țări din Europa, având birouri în România, Cehia și Slovacia și colaborând cu o rețea de parteneri. Este, de asemenea, producător de imprimante fiscale și dezvoltator de software, inclusiv sisteme de punct de vânzare și soluții pentru fiscalizare, facturare electronică și plăți electronice.