Liderii IT combină inteligența artificială(AI) cu camerele de supraveghere pentru a reduce furtul, pentru a ușura experiența de plată și pentru a ajuta clienții în magazin.
Retailerii trebuie să monitorizeze tot ce se întâmplă în mediile lor de magazine. De asemenea, trebuie să să echilibreze experiența clientului cu pierderea unei vânzări și furtul unui produs.
Dacă consumatorii au nevoie de asistență pe un culoar sau nu găsesc produsele pe care le caută, asta poate însemna pierderea unei vânzări.
Dar comercianții cu amănuntul pot pierde bani și dacă casierii iau produse în spatele tejghelei. De aceea, casele cu autoservire vor putea în curând să instruiască casierii în timp real și să detecteze ceea ce ochiul uman nu poate.
Camerele captează o vedere aeriană 360 a scenei și folosesc sisteme de recunoaștere a comportamentului pentru a înțelege intenția consumatorului de a cumpăra un articol.
Citește: Două noi camere panoramice marca Axis Communications
Iată trei moduri prin care camerele cu inteligență artificială de viziune pe computer îmbunătățesc comerțul cu amănuntul:
Ușurează plata automată cu recunoașterea produselor
AI poate recunoaște produsele vizual, chiar și fără coduri de bare, permițând procese de auto-checkout mai rapide și mai fluide. Este la începutul evoluției sale, dar această tehnologie de recunoaștere a producției combină trei tehnologii: AI, computer vision și RFID.
Acest lucru ar face mai dificil pentru un consumator să colecteze mai multe articole și să plătească doar pentru unul.
Tehnologia AI și viziunea computerizată urmărește produsele preluate și returnate la rafturi, permițând tranzacții fără casierie.
Îmbunătățiți prevenirea pierderilor și securitatea
Prevenirea pierderilor este cea mai mare prioritate a industriei. Furturile din magazine au crescut cu 24% în prima jumătate a anului 2024.
De aceea, supravegherea bazată pe inteligență artificială este atât de esențială pentru monitorizarea activității în timp real a magazinului. Dacă este detectat un model neobișnuit, cum ar fi scanări multiple de coduri de bare eșuate, sistemul alertează personalul. De asemenea, magazinele pot lupta împotriva contracției prin integrarea detectării AI cu sistemele de inventar pentru a urmări articolele lipsă pe măsură ce se deplasează de pe rafturi.
Puteți conecta și camerele la datele POS. Pot să mă uit și să văd, a stat cineva în acea zonă mult timp? Au cumpărat ceva? Și dacă nu, am trimis pe cineva să-i ajute? Dacă nu am vândut ceva, dar îmi lipsește inventarul, comercianții cu amănuntul pot privi videoclipul și pot confirma exact unde a avut loc pierderea.
Aceste camere ajută, de asemenea, comercianții cu amănuntul să investigheze pierderile. AI poate recunoaște aceste solicitări, poate analiza sute de clipuri și poate identifica rapid persoana. Se economisește atât de multă forță de muncă. Va permite oamenilor să găsească istoria, descoperirea a ceea ce au nevoie mult mai repede.
Faceți returnările și schimburile fără fricțiuni
Aproximativ 17% din articolele vândute cu amănuntul sunt returnate. Retururile pot fi un punct de stres pentru clienți. Cu toate acestea, tehnologia computerizată poate efectua verificări automate de calitate pentru a evalua starea produselor returnate și pentru a semnala rapid orice semn de deteriorare sau uzură. De asemenea, ajută magazinele să reducă frauda prin detectarea anomaliilor, cum ar fi returnările frecvente sau articolele nepotrivite.
Clienții se tem adesea de returnări, deoarece presupun că experiența va fi plină de fricțiuni. Dar aceste sisteme integrate și automatizate, care combină inteligența artificială, identificarea prin radiofrecvență și viziunea computerizată, fac experiența mai bună.
Dacă sunteți acasă și vă dați seama că trebuie să schimbați o dimensiune, puteți începe o returnare digitală pe site sau pe o aplicație, puteți obține un cod QR, intra cu acel articol în magazin cu acel cod QR, îl scanați și aruncați articolul. Nu trebuie să vorbești cu nimeni. Poate l-ați cumpărat online sau l-ați cumpărat din magazin, dar face legătura între partea digitală a returului și partea din magazin fără probleme.