Compania Accenture îşi va dedica o porţiune semnificativă a bugetului de cercetare-dezvoltare domeniului inteligenţei artificiale şi va deschide un nou centru de inovaţie şi laborator de tehnologie Accenture în Dublin, Irlanda. Accenture încearcă să joace un rol cât mai important în domeniul inteligenţei artificiale, domeniu aflat în creştere. Este vorba de domeniul tehnologiilor care permit aplicaţiilor software să sesiseze, înţeleagă, acţioneze şi înveţe singure.
Inteligenţa artificială va constitui o zonă importantă de concentrare din punct de vedere al cercetării în cadrul celui mai nou laborator Accenture din Dublin, Irlanda, laborator care se alătură laboratoarelor existente din San Jose, California, Arlington, Va., Sophia Antipolis, Franţa, Beijing, China şi Bangalore, India. Laboratorul din Dublin va găzdui un centru pentru inovaţie care va capitaliza rolul Dublinului de hub tehnologic în Europa.
Totodată, Accenture a anunţat înfiinţarea Accenture Technology Labs University Grant on Artificial Intelligence, un premiu care a fost acordat prima dată unei echipe academice de cercetare de la Insight Centre for Data Analytics de la University College din Dublin. Echipa va folosi premiul ca să exploreze interfaţa dintre oameni şi maşini, folosind analiza cognitivă ca să înţeleagă mai bine cum pot ambele să colaboreze şi interacţioneze eficient.
“Sistemele de inteligenţă artificială imită cu adevărat gândirea umană,” spune Marc Carrel-Billiard, managing director, Global Technology Research & Development, Accenture Technology. “Ele nu vor înlocui fiinţele umane prea curând, ci vor ajuta oamenii.”
Accenture este dedicată diseminării inteligenţei artificiale de-a lungul reţelei de laboratoare de tehnologie ale companiei. Laboratoarele vor colabora cu alte echipe Accenture şi parteneri noi din ecosistemul de startup-uri ca să atingă următoarele obiective:
– Crearea de instrumente mai inteligente prin alcătuirea de echipe cu Accenture Digital în scopul generării de capabilităţi în zonele procesare cognitivă de date, învăţare maşină, procesare limbaje naturale, data augmentation şi analiză predictivă, scopul final fiind acela al ajutării clienţilor firmei să devină întreprinderi care folosesc informaţiile cele mai relevante în cadrul afacerilor.
– Integrarea şi aplicarea inteligenţei artificiale în cadrul soluţiilor Accenture Operations care îmbunătăţesc operaţiunile front office şi back office, inclusiv suportul clienţi, logistica, lanţul de aprovizionare şi serviciile de garanţii
– Incorporarea capabilităţilor de inteligenţă artificială în arhitecturi, instrumente şi analiză a managementului serviciilor conduse de Accenture Technology
– Proiectarea şi scalarea de capabilităţi de inteligenţă artificială pentru Accenture Consulting pe întregul glob pentru verticale industriale multiple, incluzând asigurarea sănătăţii, siguranţa publică şi serviciile financiare.