Asseco SEE, una dintre cele mai mari companii de IT din zona de producție și implementare de soluții software proprii și servicii în regiunea Sud-Est Europeană și Turcia, a publicat rezultatele studiului întreprins în rândul bancherilor din Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Muntenegru, Croația, Kosovo, Slovenia și Serbia despre procesele de digitalizare care au loc în băncile lor.
Studiul a fost realizat în perioada septembrie 2015-aprilie 2016 și a cuprins următoarele aspecte ce vizează procesul de transformare digitală din bănci: strategie și provocări, canale, experiența utilizatorului, tehnologii și concurență.
Concluziile cheie ce au reieșit din rezultatele studiului sunt următoarele:
– băncile sunt conștiente de importanța transformării digitale, care le face să se confrunte cu diferite provocări, bugetul fiind factorul de limitare cel mai comun, întâlnit la 50% dintre băncile analizate.
– sunt din ce în ce mai concentrate pe canalele digitale, chiar dacă cele tradiționale încă mai au un rol important în comunicarea cu clienții: 94% dintre bănci folosesc sucursale locale în relația cu clienții, în timp ce doar 54 % dintre bănci au mobile banking optimizat pentru telefoane inteligente/tablete.
– scopul final al băncilor este o experiență de utilizator unificată pe toate canalele, cu toate acestea 81% din bănci încă nu oferă posibilitatea de a iniția o activitate bancară printr-un canal și de a finaliza activitatea prin alt canal.
– pentru a păstra clienții existenți și a atrage noi clienți, băncile investesc cel mai mult în dezvoltarea sistemului de plăți mobile, sincronizare a canalelor și servicii legate de analiză de cheltuieli în timp real.
– băncile percep furnizorii de metode alternative de plată (58 %), telecomunicațiile (51 %) și rețelele sociale (27 %) drept concurenții lor viitori cei mai mari.
Rezultatele detaliate ale studiului sunt disponibile pe site-ul companiei și pot fi descărcat gratuit la: http://digitalbanking.asseco.com/.