Tehnologiile inteligente prind mult pentru piața consumer, unde drone subacvatice, eșarfe care măsoară poluarea din aer sau sutiene care măsoară activitatea inimii, sunt deja elemente în curs de asimilare, dar care au început să fie căutate și de marile companii și afaceri. Mediul de afaceri caută noile tehnologii pentru a eficientiza procesele, multe tehnologii consumer fiind deja utilizate de companii.
Dacă în casă și în buzunarul consumatorilor de tehnologie deja totul este conectat și inteligent, mediul de afaceri a evitat aceste tehnologii fie din cauza costurilor, fie din cauza lipsei de încredere în securitatea acestora sau pur și simplu pentru ca nu știau cum să utilizeze aceste tehnologii. Acest lucru s-a schimbat în prezent, în cadrul CES 2017, experții au spus să deja companiile sunt interesate de IoT, senzori și inteligență artificială, tehnologii care devin parte din viața tuturor. Conectarea dispozitivelor prin IoT aduce mari avantaje mai ales companiilor care au dispozitive multe care nu sunt la un singur loc, de exemplu un producător de energie eoliană poate să vadă daca un echipament nu funcționează, inginerii de reparații fiind informați în timp real de natura problemei. Dispozitivele mobile de monitorizare conectate pot ajuta la monitorizarea în timp real a pacienților dintr-un spital, sau chiar tratați acasă, dispozitivele notificând imediat dacă există abateri de la parametrii normali de sănătate.
Tehnologia inteligentă, augmentată care este deja disponibilă și utilizată de consumatori, devine integrată și de mari companii, precum asistentul Microsoft Cortana integrat în mașini precum Nissan și BMW, pentru asistența de drum în timp real. Realitatea augmentată își face de asemenea intrarea în zona de business, multe mașini urmând să o integreze ca funcție standard pentru afișarea informațiilor preluate din calculatoare. Tehnologia aceasta va duce la dispariția ochelarilor inteligenți, dar alături de asistenții virtuali, va deveni parte a majorității companiilor.
Odată cu implementarea acestor tehnologii pentru companii apar și grijile legate de intimitate, limitarea informațiilor care ar putea fi utilizate de companii în diferite scopuri. Informații precum starea de sănătate fiind uneori sensibile, angajații dorind ca acestea să rămână private, nu la dispoziția companiilor. Astfel, provocarea principală rămâne echilibrul între tehnologie, intimitate și securitate în implementarea acestor tehnologii.