Banca Credit Mutuel Arkea din Franța utilizează o tehnologie inovativă care înregistrează tranzacțiile inviolabil și ajută la identificarea celor 3,6 milioane de clienți.
Tehnologia a fost implementată pentru creșterea calității serviciilor și pentru eficientizarea proceselor, eliminând acțiunile complexe și de lungă durată. Identificarea tradițională a clienților poate fi un proces greoi și consumator de timp, care uneori nu reușește din prima sau necesită procese repetitive din partea clienților. Astfel, autentificarea se realizează utilizând tehnologia de date ”blockchain”, care practic reține toate datele de autentificare, dar asigură accesul acestora doar când se întrunesc condițiile de accesare, astfel, clienții nu mai sunt nevoiți să introducă datele de autentificare la fiecare tranzacție sau activitate bancară.
După o planificare de 8 luni, banca a început testările și procesele de dezvoltare a unui sistem operațional de acest tip, împreună cu IBM, pentru implementarea unui sistem eficient de permisiuni pentru utilizatori. IBM a utilizat tehnologii precum IBM Studio pentru design, IBM Bluemix Garage și Blockchain Services pentru dezvoltarea parametrilor de operare, și platforma de cloud IBM Bluemix. Sistemul general a fost construit pe platforma open-source Hyperledger Project, la dezvoltarea căreia a participat și IBM. În prezent, tehnologia ”blockchain” este utilizată ca sistem de tranzacționare pentru bitcoin, dar există deja perspective pentru utilizarea acesteia în zona de securitate a dispozitivelor Iot.
Majoritatea băncilor comerciale au sisteme IT construite local, utilizând tehnologie relativ veche care nu poate fi schimbată rapid din motive de siguranță și costuri, care realizează silozuri de date și fac transformarea digitală dificilă. De asemenea sistemele vechi au funcții puține pentru personalizarea datelor clienților și pentru eficientizarea serviciilor pentru clienți. Pentru aceste bănci, tehnologia de identificare și autentificare este soluția optimă, care sparge silozurile de date, ajutând la reducerea proceselor și a dublării datelor. Datele clienților odată introduse în sistem pot fi utilizate în toată rețeaua băncii, pentru a nu mai fi nevoie de duplicate sau acțiuni de autentificare și identificare din parte clienților. Prima etapă de implementare pentru Credit Mutuel Arkea a fost un succes, reprezentanții băncii sperând ca tehnologia să fie utilizată în toată rețeaua sa până la sfârșitul lui 2017.