Compania de asigurări Fukoku Mutual Life Insurance anunță înlocuirea a 34 de angajați ai echipei de evaluare cu sistemul de inteligență artificială IBM Watson. Astfel, inteligența artificială va lua locul oamenilor în sistemele financiare de evaluare a plăților, fiind un exemplu clar de utilizare a aplicațiilor robot în sectorul serviciilor financiare.
Compania va utiliza aplicația inteligentă IBM Watson pentru a procesa documentele medicale utilizate pentru evaluarea plăților, roboții urmând să calculeze sumele de plătit, dar deciziile finale vor fi luate totuși tot de oameni.
Compania va cheltui 1,4 milioane de lire pentru sistemul IBM, urmând ca anual să fie cheltuite 100.000 lire pentru mentenanța sistemului inteligent. Prin aceste investiții și schimbări, compania va economisi un milion de lire anual prin reducerea costurilor cu personalul înlocuit de IBM Watson. Acesta nu este singurul caz în care este utilizată inteligența artificială în sectorul financiar, în 2016 compania SEB Suedia a lansat un sistem automat pentru servicii clienți, după testarea internă a acestuia. Robotul ”Amelia” poate să rezolve procese de afaceri la fel ca oameni prin înțelegerea unei conversații, având capacitatea de a citi 300 pagini în doar 30 de secunde. Totuși, dacă robotul nu poate procesa o întrebare, clientul este redirecționat către un operator uman.
Conform unui studiu Deloitte, toate industriile și sectoarele din Marea Britanie vor fi cuprinse de tehnologii precum automatizarea și inteligența artificială, cu peste 50% din locurile de muncă din comerț, transport și manufactură candidate la automatizare.