IT in World — January 26, 2017 at 7:15 am

Transformarea digitală este un succes doar prin schimbarea culturii departamentelor IT

by

digital transformationTransformarea digitală a devenit un trend de succes în special în ultimii ani, devenind o necesitate în orice companie, dar fiind și discreditată de cei care nu o pot adopta sau mai rău își schimbă afacerile din cauza reticenței față de pasul cu tehnologia.

În Marea Britanie, transformarea digitală, sau digitalizarea, a devenit un trend care se face simțit în economia țării. Astfel, dacă prin combinarea conceptului de digitalizare cu tehnologia nouă se poate obține o evoluție rapidă, cultura organizațională a departamentelor IT este cel puțin la fel de importantă pentru o digitalizare corespunzătoare.

Combinarea zonelor de tehnologie, marketing și comunicare vor duce la un comportament și un limbaj al culturii digitale mult evoluat în cadrul companiilor. Echipele care implementează noile tehnologii sunt mai mici, eficiente și orientate către comunicare, fiind mult diferite față de echipele IT tradiționale. Dezvoltarea proiectelor digitale vine prin adoptarea unor echipe IT care să lucreze rapid la dezvoltare, dar care sa nu fie pe principiul de lucru rapid, ci pe principiul – greșești repede/înveți și mai repede. În cadrul companiei Tesco, extinderea afacerilor și dezvoltarea digitală a venit și prin impunerea unor procese cu structuri ușoare de management și birocrație puțină. Mai multe companii au încercat acest mod de dezvoltare, dar puține au încercat la scară mai largă.

Transformarea digitală văzută și tratată strict tehnic are mici șanse să fie o operațiune reușită, fiind mai mult necesară o colaborare între noua tehnologie, oameni, procese și afaceri. Departamentele IT și personalul acestora se transformă în centre de inovare, în timp ce deciziile nu mai sunt luate strict de un director executiv, acestea fiind luate de conducerea companiei împreună cu noul departament de inovare. Departamentul propune și dezvoltă acum soluțiile pentru un mers bun al afacerilor, în special pentru cele care se bazează pe zona digitală. Transformarea digitală necesită astfel o schimbare a culturii prin care este tratată funcționarea companiei, adaptând totul la noul mod de lucru.

Compania de asigurări RSA Grup a început transformarea digitală acum aproape 3 ani, implementând aplicații separate de bazele de date tradiționale și care lucrează cu baze de date în cloud. Noile tehnologii mai sunt utilizate pentru o partajare rapidă a informațiilor, compania fiind una multi-națională. Astfel, înafară de datele de lucru, mai sunt partajate bunele practici pentru utilizarea eficientă a acestora. Sistemul Microsoft Sharepoint este utilizat de exemplu pentru partajarea documentelor, în timp ce Yammer este utilizat pentru conferințele video internaționale. Departamentele IT ale companiei au fost schimbate, echipele IT și cele specializate pe noile tehnologii fiind integrate și eficientizate. Acum, compania deja își croiește un drum rapid către utilizarea digitalizării pentru o experiență cât mai bună și productivă pentru clienții săi dar și pentru organizarea internă. Proiectul nu a fost tratat din start ca unul de IT sau de transformare digitală, fiind văzut din start ca o schimbare de cultură și mentalitate în activitatea companiei.