Companiile și dezvoltatorii IT ai acestora trebuie să se adapteze noilor tendințe prin combinarea infrastructurii centrelor locale de date cu mediile cloud publice și private. Până la apariția cloud, centrele de date erau construite exclusiv local, cu un singur punct de backup și un număr mic de servere scalabile care deserveau o arie mare de aplicații. Acest lucru se schimbă rapid odată cu apariția infrastructurilor cloud și a noilor abordări legate de aplicații și strategii de afaceri.
Pentru a crește eficiența utilizării datelor și a serverelor, companiile trebuie să combine mediile locale cu cele cloud pentru a realiza o zonă de date hibridă, administrată dintr-un punct central. Resursele trebuie valorificate eficient printr-un management integrat și simplificat, utilizând de exemplu DevOps, care automatizează procesele aplicațiilor și ajută la eliminarea erorilor date de operarea manuală. Remodelarea vechilor centre de date vizează atât componentele fizice hardware cât și aplicațiile și serviciile ce rulează pe servere. Contextul schimbării vechilor centre de date vine odată cu nivelul de date mult mai ridicat care vine din partea clienților, nivel de date care poate fi mai mare decât cel ce poate fi analizat și stocat.
Industriile delicate precum asigurările și cele financiare operează mai greu schimbarea vechilor centre de date, în special din cauza sensibilității datelor procesate și a riscului de pierdere a acestora în timpul schimbării sistemelor. Totuși, sectorul bancar trimite 14% din cheltuieli către zona IT, față de cheltuielile generale ale sectorului care sunt de 7%, cauza principală fiind aplicațiile care rulează pe vechile concepte. Unele pot schimba vechile sisteme utilizând ustensile precum IBM WebSphereMQ, care poate combina multiple sisteme de operare și mesaje dintre acestea, combinând ce este vechi cu ce este nou. De asemenea virtualizarea poate schimba încărcarea sistemelor vechi pentru a permite actualizarea și consolidarea acestora. Costurile acestor combinații dintre vechi și nou, cu informații sub formă de silozuri, nu sunt chiar mici, aceste combinații utilizând multă lățime de bandă pentru schimbul de date. De asemenea, probleme apar și la lipsa securității în timpul acestor schimburi de date. Responsabilii IT tineri nu vor lucra prea mult utilizând această combinație, mai ales din cauza că ar trebui să învețe operarea unor sisteme vechi precum Cobol sau Windows NT4, concluzia fiind că băncile vor fi forțate să investească și să își modernizeze centrele de date. Cheltuielile pentru utilizarea IoT pentru creșterea analizei și disponibilității în timp real nu sun chiar mici, dar provocarea de a administra, vizualiza și automatiza procesele de date este una reală și trebuie gândită pentru a nu opera cu erori sau ineficiență.
Performanța în administrarea datelor vine din analizarea acestora, aplicații precum Oracle BI Cloud Service, IBM Watson Analytics, SAP Lumira și Microsoft SSRS (SQL Server Reporting Services) în Azure pot identifica rapid probleme în deciziile legate de date. Centrele de date ale companiilor sunt virtualizate în toate serverele pentru a asigura combinarea dintre bazele de date private locale și cele din public cloud, acțiune care aduce provocarea schimbării și monitorizării mutărilor de infrastructuri prin virtualizare. Pentru a face față acestei provocări, companiile lucrează la consolidarea, automatizarea, orchestrarea, migrarea și schimbarea încărcării platformelor de date. Atât companiile cât și integratorii de sisteme sunt pregătiți pentru a face față provocărilor date de tranziția către cloud. Pentru a face cât mai ușor și eficient pasul către cloud, companiile trebuie să definească o strategie în acest sens, fiind o mutare ce va transforma deciziile, relațiile cu clienții și operațiunile, în timp ce linia oportunităților poate fi schimbată în bine. Orice schimbare a centrelor de date trebuie realizată după ce compania se asigură că are toate cele necesare pentru monitorizarea automatizarea și analizarea operațiunilor, în special pentru companii cu centre mari de date.