Medica M3, distribuitor de produse stomatologice cu peste 20 de ani de experienta, a implementat SeniorINVENTORY – solutia de optimizare a stocurilor de la Senior Software. In urma utilizarii acesteia, compania a inregistrat o reducere de peste 10% a valorii stocurilor si cresterea vitezei de rotatie a acestora cu 15%, rezultand in imbunatatirea disponibilitatii produselor si implicit cresterea veniturilor.
Medica M3 importa si distribuie o gama larga de produse consumabile, instrumente si echipamente stomatologice, atat pentru cabinetele dentare, cat si pentru laboratoarele de tehnica dentara. Pentru a optimiza activitatea de aprovizionare pentru cele peste 10 000 de produse din portofoliu, managerii companiei au decis sa implementeze SeniorINVENTORY, solutia de optimizare a stocurilor oferita de Senior Software.
„In urma implementarii solutiei SeniorINVENTORY aprovizionarea se face mult mai eficient, de la cantitatile comandate pe fiecare produs in parte, pana la durata de aprovizionare intre comenzi. Valoarea stocurilor a scazut cu cel putin 10%, iar viteza de rotatie a acestora a crescut cu 15%, ceea ce a avut un impact puternic asupra veniturilor firmei, deblocand sumele care pana nu demult au fost imobilizate in stocuri”, a declaratMihai Maxim, Marketing Manager Medica M3.
Inainte de a implementa o solutie de optimizare a stocurilor, datele erau exportate si prelucrate in Excel, iar aprovizionarea se realiza pe baza istoricului vanzarilor si a experientei achizitorilor. Aceasta metoda ducea adesea la situatii de suprastoc sau la imposibilitatea de a onora la timp comenzile clientilor.
In prezent, sistemul de optimizare a stocurilor este integrat cu solutia SeniorERP si astfel este asigurat fluxul complet de informatii in cadrul Medica M3. SeniorINVENTORY preia datele despre comenzile de client din sistemul ERP si pornind de la acestea calculeaza cu ajutorul algoritmilor proprii cantitatea optima de aprovizionare, in functie de situatia fiecarui produs. Dupa verificarea si aprobarea necesarului de catre achizitor, comenzile de achizitie sau transfer sunt transmise inapoi in SeniorERP.
„Nivelul de suprastocare in cazul depozitelor noastre a scazut, iar in prezent stocarea produselor se face pe baza recomandarilor solutiei SeniorINVENTORY. Beneficiile pe care le-a adus acest soft sunt resimtite de catre toata lumea, atat intern, de la angajati pana la administratorul firmei, cat si extern, de catre clientii nostri, care asteapta mai putin pentru marfa comandata datorita imbunatatirii continuitatii stocului la produsele cu cerere constanta. Un astfel de soft este de mare ajutor, deoarece solutiile propuse de catre acesta conduc spre o eficientizare a aprovizionarii, aspect important pentru firmele de distributie”, a adaugat Mihai Maxim.