Bizpoint — February 21, 2017 at 7:42 am

Nevoia de pasiune în inovare

by

ideiInovarea reprezintă un termen ajuns la modă pe care companiile îl utilizează frecvent ca să-şi ilustreze abilitatea de a face lucruri, furniza noi oportunităţi de afaceri şi antrena creşteri pentru viitor. Însă conform unui studiu recent emis de compania de consultanţă IT Softchoice, tehnologia este aceea care antrenează inovarea. Adevărat, inovarea este critică pentru creşterea afacerilor. Însă în cadrul companiilor se întâlneşte adesea o mare divergenţă între personalul IT şi personalul care se ocupă de afacere în ceea ce priveşte importanţa inovaţiei tehnologice pentru succes şi creştere.

Mulţi decidenţi IT cred că firmele de mare succes sunt acelea care acordă o mare importanţă inovaţiei antrenate de tehnologie. Mai mult, astfel de decidenţi caută permanent oportunităţi de a juca un rol mai mare în luarea de decizii de afaceri. În acelaşi timp, personalul care se ocupă de derularea afacerii nu este la fel de convins de importanţa tehnologiei. De aici rezultă un clivaj extrem de serios, care ar trebui adresat cu cea mai mare urgenţă în perspectiva digitală a viitorului.

Mulţi dintre angajaţii din departamente de afaceri intervievaţi de Softchoice spun că pasiunea legată de tehnologie conduce la inovare, care la rândul ei conduce la succes. Cu toate astea, doar unul din trei afirmă cu tărie că decidenţii de afaceri din firma pentru care lucrează sunt pasionaţi cu adevărat în privinţa investiţiilor şi fructificării tehnologiilor noi pentru ca firma să devină mai agilă şi mai inovatoare.

În realitate, pasiunea poate genera rezultate impresionante. Conform studiului, atunci când decidenţii de afaceri sunt pasionaţi de tehnologie, aproape toţi abordează problemele într-o manieră inovatoare.  Liderii IT sunt mai predispuşi să vadă inovaţia în cadrul companiei lor decât colegii lor din departamentele de afaceri. Însă pentru a transforma inovaţia în rezultate de afaceri măsurabile, companiile au nevoie de infrastructură. Iar aici există iarăşi o ruptură între personalul IT şi cel din departamentele de afaceri în termeni de percepţie legată de nevoile de infrastructură.

Care este concluzia finală a studiului? La ora actuală doar 50 la sută din angajaţii non-IT petrec suficient timp împreună cu colegii din departamentul IT pentru a-şi lansa ideile inovatoare şi a le transforma în realitate. Pe de altă parte, doar un sfert dintre angajaţii non-IT sunt mulţumiţi de ritmul întâlnirilor cu echipele IT ca acestea să înţeleagă efectiv provocările de afaceri şi să le abordeze prin tehnologie. Ca atare, colaborarea mai eficientă între cele două categorii de angajaţi devine o necesitate imperioasă pentru succes.

O cale de rezolvare a acestei probleme, conform autorilor studiului, ar fi adoptarea mai profundă a tehnologiei cloud în cadrul companiilor. Şi asta deoarece, prin intermediul cloud-ului, IT-ul ajunge mult mai uşor să comunice cu ceilalţi angajaţi pentru a înţelege problemele lor, şi astfel, împreună, să găsească cele mai bune soluţii. Până la urmă, poate că adevărata soluţie a creşterii eficiente este inovaţia implementată cât mai profund în comunicare.

 

 

 

Tags