Zece voluntari din cadrul companiei SAP organizează, împreună cu asociația Cartea Daliei, un club de programare Scratch la Școala Gimnazială ”Emil Isac” din Cluj-Napoca, pentru elevii clasei a IV-a A. Activitățile clubului se desfășoară săptămânal, pe durata semestrului al doilea al anului școlar 2016-2017. Cei 28 elevi înscriși în club vor învăța să facă mici animații și jocuri, prin care își vor dezvolta aptitudini necesare pentru piața muncii secolului 21.
Clubul de Scratch face parte din proiectul Adoptăm o Şcoală al asociației Cartea Daliei, prin care aceasta creează parteneriate între companii și câte o școală clujeană. Voluntarii, angajați ai companiei, organizează activități care implică tehnologia pentru elevii unei clase din școala „adoptată”. Astfel, elevii își dezvoltă competențe necesare pentru piața muncii secolului 21, precum munca în echipă, creativitatea și gândirea sistematică, toate importante în orice meserie și-ar alege elevii o dată ce ajung mari.
Scratch este un limbaj de programare și o comunitate online, dezvoltate și menținute de o echipă de la MIT Media Lab. A fost creat în special pentru copii de la 8 la 16 ani, dar este folosit de persoane de toate vârstele. Milioane de oameni creează proiecte Scratch în contexte diverse, din casa proprie până la săli de clasă, biblioteci și centre comunitare. Scratch a fost creat sub convingerea că abilitatea de a crea cod este o parte importantă a educației secolului 21. Când oamenii învață să programeze cu Scratch, ei învață strategii importante în rezolvarea problemelor, crearea proiectelor și comunicarea ideilor pe care le au. Scratch este folosit în peste 150 de țări și este disponibil în peste 40 limbi.