Soluţiile IT pentru domeniul agricol nu înseamnă doar concepte foarte actuale, precum Big Data, ci şi adoptarea de soluţii de afaceri clasice, cum ar fi ultramediatizatele sisteme de tip ERP. Un exemplu, tot de peste Ocean, este cât se poate de relevant pentru beneficiile aduse de sistemele IT unei ferme mijlocii. Evident, o fermă mijlocie americană nu este similară ca dimensiuni uneia româneşti, însă, păstrând proporţiile, beneficiile sunt cât se poate de similare.
Dew Crisp este o companie americană de legumicultură, ale cărei produse alimentează mari procesatori alimentari precum KFC, McDonald’s şi Pick’n Pay. Produce multe soiuri de legume, cu perioade de maturare şi condiţii optime de producţie diferite.
Astfel de recolte necesită suprafeţe mari de teren şi lucrul cu furnizori de diverse produse şi servicii necesare proceselor de creştere a plantelor legumicole. Apelarea la un ERP a venit din nevoia de a integra procesele de producţie cu cele de evidenţă a stocurilor, vânzare şi financiar în cadrul unui sistem informatic unic.
Provocarea cu care se confrunta compania de producţie legumicolă consta în înţelegerea mai bună a proceselor cheie pentru afacere. La asta se adăugau nevoi legate de procesarea şi raportarea dinamică a recoltei, realizarea inventarelor în timp real, precum şi a proceselor financiare, dar şi controlul stocurilor şi al inventarului de produse.
Pentru toate acestea, managementul fermei legumicole a decis instalarea unui sistem de tip ERP, cu accent pe module precum evidenţa stocurilor şi a producţiei, elemente de business intelligence, elemente de multiwarehousing, urmărirea producţiei, gestiunea activelor fixe.
În urma aplicării soluţiei IT, beneficiile principale rezultate au constat în economii financiare realizate din mai buna urmărire a producţiei, stocurilor şi vânzărilor, creşterea vânzărilor în urma proceselor îmbunătăţite de plasare comenzi din partea clienţilor, şi reducerea pierderilor de producţie, cu impact în costuri mai mici, prin urmărirea producţiei în timp real.
În acelaşi timp, managementul fermei a constatat, ca efecte colaterale ale implementării soluţiei, o creştere a satisfacţiei clienţilor prin îmbunătăţirea proceselor de onorare comenzi la parametri calitativi ceruţi de aceştia, o uşurare a gestionării volumelor mari de stocuri, precum şi uşurarea realizării de rapoarte utile pentru procesul gestionării şi previzionării afacerii.