Financiar-Bancar — March 16, 2017 at 10:05 am

DSK Bank recurge la IBM Cloud pentru a îmbunătăţi experienţa bancară a clienţilor

by

iStock_000015960121SmallIBM şi DSK Bank au anunţat completarea migraţiei operaţiunilor bancare ale băncii către centrele de date IBM, ca parte a unui acord de servicii IT pe termen lung prin care se va gestiona infrastructura IBM Cloud care sprijină operaţiunile băncii din Bulgaria.

DSK a selectat capabilităţi de tip cloud privat ca să-şi transforme platforma de operaţiuni bancare esenţiale şi să dezvolte servicii noi pentru cei peste trei milioane de clienţi persoane fizice şi companii. Este cel mai nou exemplu al modului în care cloud-ul şi IT-ul tradiţional converg în cadrul unei firme şi al modului în care instituţiile financiare devin mai inovatoare consumând IT-ul pe baza modelului “as-a-service” (ca serviciu).

Înfiinţată în anul 1951 sub numele de Banca de Economii de Stat, DSK Bank este cea mai mare bancă bulgărească în termeni de active şi filiale, şi banca preferată de aproape toate familiile bulgăreşti. Acest proiect va sprijini obiectivele băncii de deservi la fel de bine generaţii de oameni şi clienţi diferiţi – de la membrii generaţiei mileniului care cer noi servicii bancare mobile şi online, la întreprinderi mici şi mari care au nevoie de flexibilitate, securitate şi disponibilitate, şi până la generaţiile mai vârstnice, care au nevoie de acces la serviciile băncii în cele mai izolate locaţii.

“Adoptarea acestui model inovator IBM Cloud va face ca banca să beneficieze de viitoare tehnologii cognitive”, a spus Igor Pravica, Country Leader, IBM Bulgaria. “Abordarea noastră se bazează pe cele mai ridicate standarde de securitate şi va asigura o companie securizată, scalabilă şi care poate gestiona eficient fluxuri de lucru de tip mission-citical.”

Ca parte a acordului, IBM va gestiona întreaga infrastructură IT, sprijinind mediul bancar esenţial al DSK Bank. De asemenea, IBM va furniza servicii complet gestionate pentru zonele mainframe, servere, stocare date, end-user computing, help desk, precum şi suportul software. DSK Bank se va baza de acum înainte pe cele mai bune servicii de tip centru de date furnizate din centrele de date IBM de nivel III situate în Viena, Austria. Prin aceasta se vor genera nivele mai mari de flexibilitate, performanţe, economie şi rezistenţă de care banca are nevoie pentru sprijinirea obiectivelor proprii de creştere.

“Prin această mutare strategică vom asista DSK Bank la accelerarea timpilor de aducere produse noi pe piaţă, precum şi la abordarea şi îmbunătăţirea serviciilor către clienţi”, a spus Michael Paier, General Manager, IBM South East Europe. “DSK Bank va putea să îşi întărească serviciile oferite cu noi capabilităţi, care fructifică investiţiile efectuate de IBM în cloud, instrumente inteligente de analiză date şi securitate.”