Într-un mediu impredictibil, este nevoie de strategii bazate pe informații care să avertizeze managmentul asupra evoluţiilor deficitare, dar şi a realizărilor deosebite
Într-un mediu impredictibil, e nevoie și de zone de stabilitate. Pentru o companie, o modalitate de predictibilizare a evoluției sale o reprezintă utilizarea sistemelor IT, respectiv o activitate automatizată. Între soluțiile informatice dezvoltate și implementate de SIVECO, Tabloul de Bord – SIVECO Business Analyzer este una dintre aplicațiile cele mai solicitate de manageri, având un impact direct asupra actului decizional.
Potrivit unui studiu recent al companiei Gartner, liderul mondial în cercetarea de piață din domeniul IT, “mediul de afaceri digital este în creștere. 50% dintre companii și-au propus să devină digitale în următoarele 24 de luni și 83% într-o perioadă de 3 până la 5 ani”. (Digital Business Is Here Now, 18 martie 2015).
Utilizând aplicația Tablou de bord – SIVECO Business Analyzer (Business Intelligence) managerii vor cunoaște în baza analizei ”What if” ce se întâmplă cu profitul dacă fac achiziţiile în euro sau în dolari, dacă TVA-ul se modifică, dacă măresc salariile sau dacă produc cu 10% mai mult din sortimentul X şi cu 5% mai puţin din sortimentul Y. Având aceste simulări şi previziuni ale dinamicii indicatorilor economico-financiari, firma va lua cele mai bune decizii pe termen scurt, mediu şi lung.
Tabloul de bord sprijină managerii în activităţile de planificare, urmărire, control şi prognoză. Astfel, ei vor adopta cele mai bune strategii de control al costurilor şi vor identifica sursele de creştere a profitului.
Sistemul generează informaţii de sinteză, coerente şi consistente prin reprezentări sub formă grafică şi tabelară a analizelor solicitate. Totul, într-o formă sugestivă, uşor de gestionat şi personalizat!
Analizele mediului economic sunt multidimensionale. Un manager trebuie să poată evalua nu doar performanţele globale ale companiei, ci şi pe acelea defalcate pe regiuni, intervale de timp, clienţi, servicii, produse, în una sau mai multe valute.
Aplicația oferită de SIVECO permite analize multidimensionale, eliminând limitările impuse de instrumentele clasice bidimensionale de raportare. Managerii pot vizualiza în orice moment zonele cu probleme din cadrul activităţii companiei şi pot naviga în detaliu pentru descoperirea cauzelor. Există, de asemenea, posibilitatea de a identifica situaţii de tip excepţii şi de a alerta persoanele responsabile în cazul depăşirii unor marje prestabilite.
”Sistemul propune beneficiarilor mai multe tipuri de analize, conform propriilor criterii şi reprezentări ale datelor, specifice activităţii firmei si domeniului său de activitate. Formatarea ecranului şi întreaga utilizare se bazează pe instrumente intuitive, pe meniuri şi butoane sugestive. O caracteristică importantă a produsului este flexibilitatea: utilizatorul poate decide ce date să selecteze, după ce criterii să le analizeze, în ce formă să le afişeze pe ecran şi ce utilizatori să aibă acces la aceste analize”, a declarat Lăcrămioara Bârseti, director SIVECO Applications.