Parteneriat încheiat pentru concentrarea pe transformarea serviciilor pentru pasageri, dezvoltarea de noi izvoare de venituri şi înnoirea experienţei de cumpărături online pentru călători.
Într-o lume competitivă, unde călătorii sunt răsfăţaţi, operatorii aerieni trebuie să treacă de la simpla vânzare de locuri în avion la furnizarea unei experienţe pentru clienţi, experienţă care începe din clipa în care ei caută să cumpere bilete. Malaysia Airlines a ales tehnologia Amadeus care este construită special în acest scop, ca parte a unui parteneriat tehnologic de referinţă între cele două părţi ce se va concentra pe trei zone strategice – transformarea operaţiunilor de servire pasageri ale operatorului aerian, dezvoltarea de noi surse de venituri şi înnoirea experienţei de achiziţii online pentru călători.
Pasagerii de acum vor să personalizeze felul în care călătoresc prin alegerea individuală a serviciilor, atât a la carte, cât şi într-un pachet care le oferă valoare tangibilă. De asemenea, ei doresc să le fie furnizate oferte relevante, care să ia în considerare preferinţele lor. Prin intermediul unui nou motor de merchandising alimentat de tehnologia Amadeus, Malaysia Airlines va fi în stare să ofere această capabilitate pasagerilor săi prin intermediul tuturor canalelor. În plus, noi soluţii de Internet şi mobile booking de la Amadeus cor îmbunătăţi ţi mai mult experienţa de achiziţii online pentru clienţii operatorului aerian. Pentru pasager, asta înseamnă o experienţă de achiziţie mai facilă şi mai personalizată; iar pentru operator înseamnă noi oportunităţi de venituri.
“Vrem să le fie cu adevărat uşor clienţilor noştri să obţină tarife excelente de zbor cu Malaysia Airline în întreaga lume. Amadeus este un sistem nou super, care va oferi această capabilitate simplu şi rapid, permiţând clienţilor noştri să rezerve zboruri excelente cu efort minim. Amadeus oferă o experienţă extraordinară de booking online şi aplicaţii mobile de ultimă generaţie care se potrivesc nevoilor individuale, astfel încât pasagerii să aştepte cu nerăbdare o experienţă mai bună, de la rezervarea de bilete la pre-achiziţia de bagaje în exces, mese şi gestionarea de puncte de loialitate, toate cu un click de buton”, a comentat Peter Bellew, Chief Executive Officer şi Group Managing Director, Malaysia Airlines Berhad.
Conform termenilor acordului, Malaysia Airlines va adopta, de asemenea, sistemul complet Amadeus Altea de servicii pasageri (PSS) pentru gestiunea şi îmbunătăţirea tuturor proceselor de bază legate de pasageri, incluzând aici rezervările, inventarul bagajelor şi controlul la plecare. Altea este platforma IT preferată folosită de alianţe de operatori aerieni din întreaga lume, incluzând 64% din operatorii aerieni membri oneworld. Cu Altea, Malaysia Airlines va beneficia de o integrare mai strânsă cu liniile aeriene partenere. Informaţiile legate de disponibilitate zboruri, tarife, clienţi şi rezervări vor fi diseminate în timp real cu alţi parteneri oneworld, ceea ce, în ultimă instanţă, va duce la îmbunătăţirea veniturilor şi la o experienţă mai bună a pasagerilor în rândul membrilor alianţei.
Bellew a adăugat: “Tehnologia va juca un rol important în transformarea Malaysia Airlines şi am încredere că Amadeus şi tehnologia oferită ne va permite să ne optimizăm operaţiunile şi să furnizăm cele mai bune servicii clienţilor noştri. Dispunând de un sistem tehnologic robust şi adaptabil, ne vom poziţiona bine pentru continuarea refacerii noastre şi pentru dobândirea de succes în viitor”.
Hazem Hussein, Executive Vice President, Airline Group, Amadeus Asia Pacific, Turkey & Eastern Europe, a comentat: “Suntem mândri să urăm bun venit Malaysia Airlines în comunitatea Amadeus Altea în creştere, şi suntem încântaţi să jucăm un rol în povestea transformării acestui operator. Împărtăşim o viziune comună – punem pasagerul pe primul plan – şi avem încredere că tehnologia noastră va ajuta Malaysia Airlines să fie în fruntea schimbării, să îşi crească afacerea şi să îşi îmbunătăţească competitivitatea într-una din cele mai dinamice regiuni ale lumii”.
De asemenea, agenţiile de călătorii care folosesc Amadeus vor beneficia de pe urma acestui parteneriat. Când un agent Amadeus efectuează o rezervare la o linie aeriană Altea, atât agentul cât şi linia aeriană împărtăşesc un singur număr de rezervare şi aceeaşi vizualizare a înregistrării numelui pasagerului (PNR). Agenţii Amadeus observă imediat actualizările liniilor aeriene aduse PNR-ului şi viceversa, astfel reducându-se erorile şi permiţând agenţilor să ofere cel mai bun serviciu clienţilor lor.
Amadeus şi Malaysia Airlines se vor îmbarca acum împreună într-un proiect de care va avea ca rezultat implementarea de către operatorul aerian în cursul anului 2017.