Jumătate din companiile care gestionează la nivel avansat întregul ciclu de viață al API-urilor obțin rezultate mai bune de business și au un avantaj competitiv
API-urile sunt componente vitale pentru orice business și contribuie la succesul și longevitatea aplicațiilor dezvoltate. 88% din totalul companiilor incluse în studiu folosesc API-uri, iar cele care înregistrează cele mai răsunătoare succese sunt cele care știu să gestioneze cel mai bine întregul ciclu de viață al acestora (51%). Aceste companii sunt cele care se bucură de o utilizare mai mare a aplicațiilor, o perioadă mai scăzută dedicată lansării pe piață a soluțiilor noi, volume mai mari tranzacționate și o experiență mai bună a clienților.
Studiul “APIs: Building a Connected Business in the App Economy” analizează răspunsurile a 1770 directori și manageri IT din 21 țări și 10 domenii de activitate despre cum folosesc API-urile și care este impactul acestora la nivelul întregului business. Studiul include un model de Maturity API Management pentru a evalua nivelul la care se află fiecare organizație în gestionarea API-urilor: avansat, de bază sau limitat/inexistent.
Respondenții cu un nivel avansat în gestionarea întregului ciclu de viață al API-urilor au în comun faptul că utilizează eficient următoarele capabilități: conectare atât la sisteme legacy cât și la sisteme moderne; rapiditate în crearea API-urilor în vederea expunerii în siguranță a datelor; integrare cu sisteme de procesare date din back-end și cu aplicații mai vechi; protejarea intregrărilor cu un nivel de securitate potrivit; rapiditate în dezvoltarea aplicațiilor mobile; valorificarea rezultatelor ecosistemelor digitale prin analiză și monetizare.
Companiile care au îndeplinit criteriile nivelului avansat (51%) au raportat rezultate mai bune de business decât cele aflate la un nivel de bază (37%) al gestionării API-urilor. De asemenea, dintre cei intervievați, 10% au un nivel limitat de gestionare a API-urilor, în vreme ce doar 2% nu posedă deloc astfel de abilități.
Astfel, companiile cu un nivel avansat de gestiune a API-urilor au remarcat o îmbunătățire a satisfacției clienților și a partenerilor cu 47%, spre deosebire de doar 32%, respectiv 34% pentru cei cu nivel de bază; precum și o creștere a volumelor tranzacționate cu 45%, spre deosebire de 32% pentru cei cu nivel de bază; și o reducere a costurilor IT cu 45% versus 32%. Un procent important (83%) dintre utilizatorii experimentați au declarat ca API-urile i-a ajutat să câștige avantaj competitiv.
Nu în ultimul rând, utilizatorii avansați în gestionarea întregului ciclu de viață a API-urilor au raportat o îmbunătățire și în ceea ce privește indicii calitativi de business, cum ar fi experiența clienților (89% vs 70%), avantajul inovativ din partea dezvoltatorilor terți (83% vs 68%) și digital reach (85% vs 68%).
“Atunci când diferențierea competitivă este dublă pentru companiile care realizeaza gestionarea API- urilor la nivel ridicat, devine foarte clar faptul că investind în capabilități avansate pe întreg ciclul de viață al API-urilor va aduce plus valoare și succes aplicației, dar și afacerii. API-urile vor continua să joace un rol important pentru dezvoltarea și extinderea companiilor în era digitală”, a declarat Rahim Bhatia, general manager, Developer Products and API Management, CA Technologies.
Organizațiile folosesc indici externi pentru a măsura eficiența API-urilor
Studiul mai constată că organizațiile recunosc importanța impactului pe care API-urile îl au asupra businessului. Peste 70% dintre respondenți folosesc indicatori externi pentru a măsura eficiența propriilor APIuri, inclusiv indici din categorii comerciale decisive, cum ar fi experiența pe care utilizatorul o are cu aplicația, perioada de lansare a aplicațiilor noi și volumele tranzacționate.
În plus, o treime dintre respondenți folosesc API-urile pentru ași crește veniturile (33%) sau folosesc API-urile terțe pentru invovare și lansarea rapidă a aplicațiilor (34%).