Bizpoint — April 12, 2017 at 5:48 pm

Bani europeni pentru încurajarea colaborării

by

datapitch_bannerUniunea Europeană a lansat recent o nouă iniţiativă, cu finanţare din programul de cercetare şi inovare Horizon 2020, în vederea formării de alianţe pentru crearea de bune practici în utilizarea mai eficientă a datelor.

Denumită Data Pitch, iniţiativa, gestionată de grupuri de cercetare europene în domeniul datelor, încurajează firmele să stabilească alianţe de colaborare de tip diseminare date cu întreprinderile mici şi mijlocii europene şi cu start-up- urile, în scopul diseminării de bune practici legate de utilizarea datelor pentru lansarea de servicii noi şi rezolvarea unor chestiuni sociale.

Viziunea din spatele lansării noii iniţiative este legată de încurajarea firmelor şi a start-up- urilor în vederea formării de echipe în cadrul cărora să existe schimburi intense de date, acţiune care va aduce beneficii tuturor celor implicaţi. Companiile de tip start-up dispun de talentele, agilitatea şi energia necesare pentru generarea de soluţii inovatoare prin folosirea datelor. La rândul lor, companiile mai mari, cum ar fi corporaţiile, ar putea beneficia extrem de mult de pe urma diseminării de date proprii pentru a profita de pe urma unor asemenea inovaţii. Practic, iniţiativa Data Pitch va permite atât firmelor deja stabilite pe piaţă cât şi companiilor de tip start-up să experimenteze noi moduri de încurajare a inovaţiei deschise prin folosirea de date în medii securizate.

Conform informaţiilor publicate, programul, cu durată de trei ani, are în vedere un număr de circa 50 de imm-uri şi start-up- uri europene care vor primi o parte din bugetul alocat iniţiativei, de 4,8 milioane euro, pentru sprijinirea creşterii afacerii. Invitaţiile de alăturare la program vor fi trimise de la 1 iulie 2017, iar debutul efectiv al programului va avea loc în decembrie 2017. Participanţii vor fi, de asemenea, invitaţi să participe la exerciţii de mentoring şi li se vor oferi oportunităţi de investiţii, precum şi acces la datele generate de companiile de mai mari dimensiuni şi organizaţiile din sectorul public în scopuri de cercetare.